قالیباف : سوریه فرصت اقتصادی خوبی برای ایران است

جمعه 8 مرداد 1400 - 15:35:5
قالیباف : سوریه فرصت اقتصادی خوبی برای ایران است

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: سوریه فرصت اقتصادی خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدباقر قالیباف  رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  امروز جمعه  بعد از ورود به فرودگاه مهرآباد تهران گفت: همان گونه که ایران در دوران جنگ ضد تروریستی سوریه در کنار ملت و دولت این کشور حضور داشت امروز هم باید از این فرصت اقتصادی حداکثر استفاده را ببریم.

قالیباف  افزود: در کنار شرکت های دولتی و البته مهمتر از آنها، شرکت های خصوصی هستند که باید حضور آنها در فرصت های اقتصادی سوریه مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران،  سفر خود به سوریه را هم از نظر مقطع زمانی سفر و هم موضوع و هدف آن بسیار با اهمیت توصیف  کرد و گفت : از نظر زمانی از این جهت که این سفر بعد از انتخابات ریاست جمهوری سوریه صورت گرفت و بار دیگر  بشار اسد مورد اعتماد مردم سوریه قرار گرفت حائز اهمیت است.
قالیباف گفت: از نظر موضوع هم سفر مهم بود چون مردم سوریه بعد از جنگ سخت ضد تروریستی با حمایت های امریکا و رژیم صهیونیستی، به پیروزی رسیدند و امروز مهمترین موضوع در سوریه اقتصاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران،  در سفر این هفته خود به دمشق   با «بشار اسد» رئیس جمهور، «حسین عرنوس» نخست وزیر، «حمود صباغ» رئیس مجلس، «فیصل مقداد» وزیر خارجه و «محمد ثامن الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت داخلی کشور سوریه دیدار و گفتگو کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 مرداد 1400 - 15:34:58