حزب الله عراق : مقاومت به اماکن دیپلماتیک در بغداد حمله نمی کند

جمعه 8 مرداد 1400 - 15:22:34
حزب الله عراق : مقاومت به اماکن دیپلماتیک در بغداد حمله نمی کند

تهران - الکوثر : سخنگوی گردان های «حزب الله» عراق تاکید کرد، اماکن دیپلماتیک در عراق در فهرست اهدافی که نیروهای مقاومت به آنها حمله می‌کنند قرار ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق  در واکنش به حملات اخیر به سفارت  آمریکا در منطقه سبز بغداد گفت،  مقاومت سفارت آمریکا  را سفارت شرارت می‌داند.

الحسینی افزود: با این حال، حمله به سفارت شرارت در بغداد تلاش مذبوحانه دشمن برای به هم ریختن معادلات و فریب عراقی‌ها است و عاملان حمله به اماکن دیپلماتیک اهداف خصمانه‌ای را دنبال می‌کنند.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق  با اشاره به سلسله تجاوزات آمریکا به مواضع مقاومت نیز اظهارداشت: واکنش مقاومت عراق به هرگونه تجاوز نظامی کوبنده خواهد بود. 

پیشتر هم «ابو علی العسکری» مسئول دفتر امنیتی جنبش کتائب حزب الله عراق نیز در خصوص حملات به مراکز دیپلماتیک در این کشور گفته بود: از دیدگاه مقاومت عراق هرگونه حمله به مراکز دیپلماتیک مردود است اما کسانی هم که از حضور اشغالگران در عراق حمایت می‌کنند، خائن هستند.

منابع رسانه ای روز پنجشنبه از اصابت دو موشک به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز «بغداد» پایتخت عراق، خبردادند.

 بسیاری از مردم و گروه های عراقی از مدتها پیش خروج نیروهای  آمریکایی از عراق را خواستار شده  و پارلمان این کشور هم  5 ژانویه 2020  طرحی را درباره خروج  نیروهای آمریکایی به تصویب رسانده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 مرداد 1400 - 15:22:28

دسته بندی :