عصائب اهل الحق : مقاومت تا زمان خروج واقعی نیروهای بیگانه از عراق ادامه خواهد داشت

پنج شنبه 7 مرداد 1400 - 12:28:42
عصائب اهل الحق : مقاومت تا زمان خروج واقعی نیروهای بیگانه از عراق ادامه خواهد داشت

تهران - الکوثر : دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق بر تداوم مقاومت تا زمان خروج واقعی نیروهای بیگانه و آمریکایی از این کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در سخنانی اظهارداشت، گروه‌های مقاومت در صورت عدم اقدامات عملی بروی خروج نیروهای بیگانه از این کشور فریب بیانیه‌ها را نخواهند خورد.

«نصر الشمری» معاون دبیرکل نجباء هم  اعلام کرد، ما به آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم و با هیچ گونه حضور نیروهایشان در خاک عراق موافق نیستیم. آمریکایی‌ها باید به طور کامل خاک عراق را ترک کنند.

گفتنی است که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در جریان سفراخیر خود به ایالات متحده آمریکا یک توافق را با این کشور به امضا رساند. پس از امضای این توافق، مصطفی الکاظمی و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بیانیه مشترکی را صادر کردند که توسط کاخ سفید قرائت شد.

در توافقنامه‌ای که میان سران آمریکا و عراق به امضا رسیده است، واشنگتن اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ نیروهای رزمی خود را از عراق خارج خواهد کرد. این در حالی است که آمریکایی‌ها در همین توافقنامه باز هم بر تداوم حضور خود در عراق تحت عناوین و بهانه‌های مختلف از جمله ارائه آموزش‌های نظامی به ارتش عراق و نیز ایفای نقش مستشاری در این کشور، تأکید کرده‌اند.

امضای توافقنامه میان آمریکا و عراق درخصوص خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، مخالفت و واکنش‌هایی را در عراق به دنبال داشت. 

گفت و گوی روسای جمهور آمریکا و عراق در حالی صورت گرفت که بسیاری از مردم و گروه های عراقی از مدتها پیش خروج نیروهای  آمریکایی از عراق را خواستار شده  و پارلمان این کشور هم  5 ژانویه 2020  طرحی را درباره خروج  نیروهای آمریکایی به تصویب رسانده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 مرداد 1400 - 12:28:35

دسته بندی :