میقاتی: کابینه لبنان به زودی تشکیل می‌شود

چهار شنبه 6 مرداد 1400 - 9:43:28
میقاتی: کابینه لبنان به زودی تشکیل می‌شود

تهران- الکوثر: «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه لبنان سه شنبه شب پس از دیدار با «میشل عون» رییس جمهور این کشور گفت: کابینه دولت به زودی تشکیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، میقاتی گفت: رییس جمهور را در جریان رایزنی‌های پارلمانی که امروز انجام شد قرار دادم و وارد برخی جزئیات نیز شدیم.

وی افزود: باهم بسیار هم نظریم و انشاالله این رایزنی ها طی دو روز آینده نیز ادامه یابد و به زودی تشکیل دولت را خواهیم داشت.

نجیب میقاتی روز دوشنبه بیشترین آرای نمایندگان مجل لبنان را برای تشکیل کابینه به دست آورد و مأمور جدید تشکیل کابینه این کشور شده است.

وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که در سالهای گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.

پیشتر نیز نخست وزیران پیشین لبنان روز یکشنبه در نشست مشورتی، نجیب میقاتی را برای تصدی پست نخست وزیری این کشور پیشنهاد کردند.

پیش از این سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه انتخاب شده بود اما پس از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد.

وی وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تایید «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور برای چهارمین بار بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، با وجود آن که لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 6 مرداد 1400 - 9:43:18

پربازدیدها