نزدیک به 60 مهاجر در آب های مدیترانه غرق شدند

سه شنبه 5 مرداد 1400 - 16:40:33
نزدیک به 60 مهاجر در آب های مدیترانه غرق شدند

تهران -الکوثر : سازمان بین المللی مهاجرت گزارش داد نزدیک به 60 مهاجر که قصد داشتند خود را به اروپا برسانند و در بین آنها زنان و کودکان نیز وجود داشتند، دوشنبه در پی غرق شدن قایق حامل آنها در آب های لیبی، جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این سازمان دوشنبه خاطر نشان کرد: «دست کم 57 مهاجردر آب های خمس (لیبی) غرق شدند.»
شهر خمس در 120 کیلومتری طرابلس پایتخت لیبی در ساحل غربی این کشور شمال آفریقا که از سال 2011 در هرج و مرج به سر می برد، واقع است.
سازمان بین المللی مهاجرت به ملیت این مهاجران اشاره نکرد اما تصاویر منتشر شده از سوی این سازمان نشان می دهد که کارگران بشردوستانه در حال توزیع آب و مواد غذایی در بین بازماندگان هستند و از ظاهر آنها اینگونه بر می آید که اهل کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.
با وجود ناامنی مداوم در لیبی، این کشور گذرگاه مهمی برای دهها هزار مهاجر است که هر سال تلاش می کنند از طریق سواحل ایتالیا خود را به اروپا برسانند. ایتالیا حدود 300 کیلومتر با سواحل لیبی فاصله دارد.سازمان بین المللی مهاجرت اواسط ژوییه خاطر نشان کرد تعداد مهاجرانی که در راه رساندن خود به اروپا کشته شدند در سال کنونی دو برابر شده است. نزدیک به 900 نفر در سال کنونی میلادی در مدیترانه جان خود را از دست داده اند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 5 مرداد 1400 - 15:48:6

دسته بندی :