دیدار سفیر ایران با نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن

یک شنبه 27 تیر 1400 - 17:51:50
دیدار سفیر ایران با نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن

تهران - الکوثر : سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن بر حمایت از ملت یمن تا برقراری صلح عادلانه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن روز شنبه در دیدار «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن تصریح کرد، محور مقاومت و دستآوردهای مثبت آن به نفع امت اسلامی و مسائل سرنوشت‌ساز آن است و باعث می‌شود کشورهای سازشکار با رژیم صهیونیستی و مدعیان عربیت و اسلام به حاشیه رانده شوند.

بن حبتور در این دیدار که در صنعا انجام شد، گفت همه ما در یک سنگر واحد هستیم و هدف واحد یعنی مقاومت در برابر طرح‌های آمریکا در منطقه و موج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی داریم.

نخست وزیر یمن از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت یمن قدردانی کرد.

سفیر ایران در صنعاء نیز روابط تاریخی و برادرانه بین یمن و ایران را ستود و بر استمرار ایستادگی ایران در کنار ملت یمن تا برقراری صلح عادلانه و فراگیر در این کشور تأکید کرد.

ایرلو با اشاره به اینکه دو محور مقاومت و سازش و مزدوری در منطقه وجود دارد گفت ایران و یمن شرکای اصلی در محور مقاومت هستند و پایداری اسطوره‌ای بزرگ ملت یمن به مدت هفت سال در برابر تجاوزات و محاصره، معجزه‌ای است که امت عربی و اسلامی به آن افتخار می‌کند.

در این دیدار شماری از مقامات دولت نجات ملی یمن از جمله «جلال الرویشان» معاون نخست‌وزیر در امور امنیت و دفاع، «عبید بن ضبیع» وزیر کار و امور اجتماعی، «غازی احمد علی» وزیر آموزش فنی و حرفه‌ای و دیگر وزرا و مسئولان دولت نجات ملی یمن حضور داشتند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 تیر 1400 - 17:51:41

دسته بندی :