جان باختن بیش از 150 نفر در پی وقوع سیل در آلمان و بلژیک + عکس

شنبه 26 تیر 1400 - 15:59:44
جان باختن بیش از 150 نفر در پی وقوع سیل در آلمان و بلژیک + عکس

تهران - الکوثر : رسانه‌های خبری جهان با مخابره گزارش‌هایی از سیل ویرانگر در آلمان و بلژیک، ابعاد تلفات و خسارات این سیل را بسیار گسترده ارزیابی می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کارگران هتلی در آلمان که در سیل اخیر به شدت آسیب دیده است، می‌گویند در بهترین حالت ۱۰ سال طول می‌کشد شهر به وضعیت قبلی خود برگردد.

خبرگزاری راپتلی گزار شداد: یکی از کارگران هتلی در منطقه آهروایلر در ایالت راینلاند-فالتس که به شدت بر اثر سیل اخیر آسیب دیده است، می‌گوید وضعیت موجود از "جنگ بدتر است".

تلویزیون روسیا الیوم با اشاره به جاری شدن سیل در بخش غربی اروپا گزارش داد: کارشناسان علت این فاجعه طبیعی را تغییرات آب و هوایی اعلام کرده اند.
خشم طبیعت در کشور‌های غرب اروپا فوران کرده است. سیل شدید جان ده‌ها نفر را گرفته و صد‌ها نفر ناپدید شده اند. بخش‌های غربی آلمان بیشترین خسارت را دیده است. این فاجعه مصیبت بار به بلژیک نیز خسارت وارد کرده است.

کارشناسان هواشناسی پیش بینی کردند بارش شدید باران همچنان ادامه یابد. آنان همچنین درباره وقوع سیل‌های دیگر در بخش غربی اروپا هشدار دادند. این کارشناسان می‌گویند این اوضاع نتیجه تغییر آب و هوا است، اما پیوند زدن آن به موضوع گرم شدن زمین احتمالا موضوعی پیچیده‌تر است. 

سیل بی سابقه در اروپا به ویژه در آلمان و بلژیک که شمار زیادی کشته برجای گذاشت انتقادات گسترده‌ای علیه سیاستمداران این کشور‌ها به دنبال داشت و آن‌ها را به سبب کوتاهی در تلاش برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی هدف انتقادات شدید قرار داد.
شمار قربانیان سیل بی سابقه در آلمان به 133 نفر افزایش یافت. تعدادی از افراد نیز بر اثر جاری شدن سیل ناپدید شده اند. علاوه بر این حدود سه هزار نفر از ساکنان مناطق سیل زده در غرب آلمان به مناطق امن منتقل شدند.
مقامات بلژیک نیز از افزایش قربانیان سیل به ۲۳ نفر خبر دادند و اعلام کردند سیل کنونی فاجعه بار‌ترین سیل در تاریخ این کشور است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 26 تیر 1400 - 15:58:36

عکسهای بیشتر :