رسانه های سوری اعلام کردند:

دیدار وزیر امور خارجه سوریه با هیاتی از وزارت خارجه ایران

پنج شنبه 24 تیر 1400 - 17:8:26
دیدار وزیر امور خارجه سوریه با هیاتی از وزارت خارجه ایران

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه سوریه  با هیأتی بلندپایه از وزارت امور خارجه ایران دیدار و درباره توسعه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان دو کشور رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه، امروز پنجشنبه با هیأتی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ریاست رضا نجفی معاون وزیر خارجه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار درباره روابط میان وزارت امور خارجه دو کشور و همچنین زمینه سازیهای لازم برای تقویت هماهنگی ها و رایزنیها در تمام حوزه های مورد اهتمام مشترک از جمله تلاش برای مبارزه تروریسم اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.
 خبرگزاری رسمی سوریه در ادامه نوشت وزیر امور خارجه این کشو در این دیدار از جانب دولت و مردم سوریه از نقش مهم ایران در تمام زمینه های سیاسی، نظامی و اقتصادی در حمایت از این کشور در مبارزه با تروریسم تقدیر کرده است.
 فیصل المقداد همچنین با تأکید بر عمق روابط راهبردی ایران و سوریه و ابراز رضایتمندی از سطح روابط دو کشور، اظهار داشت سفرهای متقابل به تحکیم و توسعه روابط دو کشور و همچنین فعالسازی هماهنگی ها، رایزنیها و تبادل نظر میان وزارتخارجه دو کشور و از سوی دیگر، دستیابی به راههایی برای ارتقای سطح همکاریهای جدی و ثمربخش در محافل بین المللی کمک خواهد کرد.
 المقداد همچنین بار دیگر تأکید کرد که دمشق در مذاکرات مربوط به پرونده هسته ای ایران در کنار تهران خواهد ایستاد.
 در مقابل معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد که این سفر شامل دیدارها و نشستهای متعددی را در بر خواهد گرفت و هدف از آن، فعالسازی همکاری ها و هماهنگی ها با وزارت امور خارجه سوریه است.
 رضا نجفی در ادامه با «عمیق» و «مهم» خواندن روابط ایران و سوریه، تأکید کرد که حمایتهای ایران از مواضع عادلانه سوریه در سازمانهای بین المللی به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم با هدف برقراری مجدد امنیت و ثبات در تمام خاک سوریه تداوم خواهد داشت.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


پنج شنبه 24 تیر 1400 - 16:47:1

دسته بندی :