شبکه المیادین:

تلاش رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بحران لبنان

دو شنبه 21 تیر 1400 - 18:27:12
تلاش رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بحران لبنان

تهران _ الکوثر : شبکه المیادین در برنامه المسائیه، تلاش رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بحران لبنان از یک سو و سوء استفاده از این بحران از سوی دیگر برای مخدوش کردن وجهه مقاومت را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجری شبکه المیادین گفت:‌ حرکت سریع لبنان به سوی فروپاشی، اسرائیل را نگران کرده است و این رژیم با نفاق، تحریف و تبلیغات منفی برای دخالت در این بحران تلاش می کند. تل آویو از متحدان غربی و منطقه ای اش می خواهد از کمک کردن به لبنان خودداری کنند و از حواله شدن ارزهای خارجی به این کشور جلوگیری کنند، اما در ظاهر مدعی تمایل خودش برای کمک به لبنان است. اسرائیل، سقوط لبنان و غرق شدن آن در بحران های اقتصادی و سیاسی را پیگیری می کند.
مجری این شبکه افزود: نگرانی در تل آویو از روند تحولات در لبنان بیشتر شده است. سازمان های نظامی و امنیتی اسرائیل در حال آماده باش هستند. تل آویو در شرایطی که برای دامن زدن به بحران در لبنان تلاش می کند، از پیامدهای آن نگران است. محافل اسرائیلی هشدار می دهند انفجار در اوضاع لبنان ممکن است باعث تسریع در درگیری با اسرائیل شود. اسرائیل نمی تواند با تبلیغات سیاسی و نفاق نخ نمای سیاسی، هیچ فرد عاقلی را فریب دهد. تل آویو می خواهد از بحران لبنان برای تحریک افکار عمومی علیه مقاومت استفاده کند و آن را به عنوان مسئول اوضاع این کشور معرفی کند. اسرائیل از مشاهده فروپاشی کشوری که از به زانو درآوردن مقاومت در آن ناتوان بود، خوشحال است. اسرائیل نگران آن است که مقاومت خلاء اقتصادی و معیشتی در لبنان را پر کند. دیگر نگرانی اسرائیل آن است که لبنان روی خودش را به طرف شرق یعنی روسیه و چین بچرخاند.
گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گفت: محافل مختلف اسرائیلی، تحولات بحران در لبنان را با اولویت پیگیری می کنند. محافل اسرائیلی تلاش می کنند تهدیدات و فرصت هایی را که بحران اقتصادی و سیاسی لبنان برای این رژیم ایجاد می کند، تحلیل و نتایج و پیامدهای آن بر اسرائیل را ارزیابی کنند. تحلیلگران اسرائیلی در ارزیابی های خودشان فاش کردند فروپاشی اوضاع اقتصادی لبنان و خلاء تشکیل دولت در این کشور، سازمان های امنیتی اسرائیل را به حال آماده باش درآورده است. همچنین این هشدارهای امنیتی مطرح شده است که انفجار اوضاع در لبنان ممکن است اسرائیل را به درگیری با لبنان نزدیک کند.
در ادامه این گزارش آمده است: نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل در اولین موضع گیری رسمی، در جلسه هفتگی کابینه تاکید کرد این رژیم، اوضاع لبنان را از نزدیک پیگیری می کند و سران سیاسی و امنیتی اسرائیل همواره در حال آماده باش هستند. عده ای در اسرائیل معتقدند این رژیم می تواند از بحران فعلی در لبنان به عنوان فرصتی برای تحقق اهدافی استفاده کند که نتوانست در جنگ ها علیه لبنان، به آنها برسد. تحلیلگران اسرائیلی، دور کردن حزب الله از جایگاه اساسی اش در لبنان و ضربه زدن به محبوبیت آن را از جمله این اهداف دانستند.
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: در حالی که ملت لبنان از پیامدهای این بحران رنج می برد، عده ای در اسرائیل امیدوارند صفحه جدیدی در روابط با لبنان باز شود. آنها در این باره به پیشنهاد بنی گانتس وزیر امنیت (جنگ) اسرائیل برای کمک به لبنان اشاره می کنند. البته این طرح، ناشی از نفاق سیاسی اسرائیل است. زیرا این رژیم از دوستان خودش در پشت درهای بسته می خواهد از حواله شدن ارزهای خارجی به لبنان جلوگیری کنند، با این ادعا که حزب الله به احداث کارگاه های ساخت موشک های نقطه زن در لبنان ادامه می دهد. در حالی که سران اسرائیل تلاش می کنند زیر پوشش ارائه کمک های انسانی، از بحران در لبنان سوء استفاده کنند، عده ای تحلیلگران اسرائیلی توصیه می کنند این رژیم راهبرد ویژه ای را در برابر لبنان تدوین کند.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 21 تیر 1400 - 17:59:33