سید حسن نصرالله: رژیم صهیونیستی موجودیت خود را مدیون حمایت‌های آمریکاست

دو شنبه 14 تیر 1400 - 19:25:14
سید حسن نصرالله: رژیم صهیونیستی موجودیت خود را مدیون حمایت‌های آمریکاست

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: نباید مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل را از مقابله با سلطه آمریکا جدا دانست؛ سلطه آمریکا، همه امکانات در منطقه را در اختیار منافع رژیم اسرائیل قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در کنفرانس تجدید گفتمان رسانه‌ای و مدیریت رویارویی و مساله فلسطین پیروز می‌شود ،  تاکید کرد: نباید مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل را از مقابله با سلطه آمریکا جدا دانست. سلطه آمریکا، همه امکانات در منطقه را در اختیار منافع رژیم اسرائیل قرار داده است. رژیم صهیونیستی موجودیت خود را مدیون حمایت‌های آمریکاست.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: یکی از اهداف فتنه سیاه این بود که اگر پیروزی مقاومت نبود، فلسطین به دست فراموشی سپرده شود.
سیدحسن نصرالله گفت: حق این است که ملت‌ها سرنوشت خود را بدور از دخالت و دیکته‌های آمریکا تعیین کنند. ما در سخنان و رسانه‌های خود به حق استناد می‌کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: امروز زمانی که از آزادسازی فلسطین و نابودی رژیم غاصب اشغالگر سخن می‌گوییم قطعا از رویا‌ها و خیالات سخن نمی‌گوییم بلکه از امید‌های واقعی سخن می‌گوییم.

اگر محور مقاومت نبود فلسطین به دست فراموشی سپرده می‌شد

دبیرکل حزب الله افزود: اهمیت رسانه‌ها و گفتمان رسانه‌ای در تقابل با دشمن بسیار آشکار است و نیازی نیست من در این باره به شما به عنوان اصحاب رسانه و فرماندهان جبهه رسانه در محور مقاومت چیزی بگویم. ثانیا، اهمیت تحول و تجدید گفتمان رسانه‌ای در این تقابل نیز از واضحات است. در تقابل با دشمن، رویارویی نظامی، امنیتی و سیاسی در حال تحول و پیشرفت بوده و طبیعی است رویارویی رسانه‌ای نیز باید تحول یابد چرا که بخش اصیل نبرد است و باید همراه با سایر عرصه‌ها پیشرفت داشته باشد؛ زیرا گفتمان رسانه‌ای و رسانه، تحولات در عرصه‌ها و میادین نظامی، امنیتی و سیاسی را نمایان می‌سازد.

نبرد با دشمن هنوز به پایان نرسیده است

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: یکی دیگر از دلایل ضرورت تحول گفتمان رسانه ای، پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد سیف القدس و تحمیل معادلات جدید است. از جمله دلایل ثابت دیگر، چالش‌های موجود است، زیرا نبرد همچنان ادامه دارد و هنوز به پایان نرسیده بلکه در حال تشدید است و خطرات، چالش ها، امیدواری‌ها و معادلات جدیدی پیش روی آن قرار دارد.

آمریکا عامل بحران لبنان است و می‌خواهد مردم را علیه مقاومت تحریک کند

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: کسانی که برای منطقه طرح‌های توطئه تهیه می‌کنند می‌خواهند مردم را به زندگی روزمره مشغول کنند و همین کار در حال انجام است. بحران دولت در لبنان ناشی از بحران نظام است. لبنان با فساد، بحران مدیریت و احتکار روبروست. علت اصلی بحران لبنان سیاست‌های آمریکاست که با اعمال محاصره مانع از هرگونه کمک به لبنان می‌شود. مگر دولت آمریکا نیست که به بانک‌های لبنان اجازه نمی‌دهد اموال خود را از خارج بیاورند؟ مگر آمریکا نیست که مانع کمک‌های شرق مثل چین می‌شود؟
برخی بیم آن دارند که آمریکا آن‌ها را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد. لبنان در مسیر مرگ قدم بر می‌دارد.
هدف از محاصره‌ای که آمریکا بر لبنان اعمال کرده است تحریک ملت لبنان و حامیان مقاومت علیه مقاومت است. سفارت آمریکا در کاهش ارزش پول لبنان نقش دارد. سیاست های نادرست از عوامل بحران لبنان است اما عامل اصلی آمریکاست زیرا شریک افراد فاسد است.

مقاومت فلسطین برای آزادی اسرا وارد چالش‌های خطرناکی شد
سید حسن نصرالله گفت: مقاومت فلسطین وارد رویارویی‌ها و چالش‌های خطرناکی شد تا توانست تعداد زیادی از اسرای فلسطینی را از دست رژیم اشغالگر آزاد کند.
وقتی مقاومت قول داد اسرا را در زندان‌ها تنها نخواهد گذاشت وارد درگیری‌های زیادی با اسرائیل شد تا آن‌ها را آزاد کند.

مشارکت رسانه های مقاومت در پیروزی بر دشمن صهیونیستی

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: رسانه‌های مقاومت در ایجاد هر پیروزی که مبارزان در جبهه‌های جنگ با دشمن صهیونیستی به دست آوردند، مشارکت داشتند. دستاورد‌های رسانه‌های مقاومت در همه پیروزی‌های ما در سال‌های گذشته بزرگ بوده است. بستن پایگاه‌های اینترنتی محور مقاومت بیانگر تاثیر و کارآیی آن‌ها بین فرزندان امت است و این باعث ناراحتی و آشفتگی دشمن شده است. مقاومت پایگاه مردمی فکری و دینی متنوعی دارد که وجه مشترک همه آن‌ها قدس و مقدسات آن و مظلومیت فلسطینیان است. پایگاه مردمی مقاومت به گفتمانی رسانه‌ای نیاز دارد که در مناطق خود با آن تعامل داشته باشد و در ارتباط باشد. امکانات محور مقاومت به شدت گسترش پیدا کرده است. شبکه‌های ارتباطی به پیروزی‌های مقاومت کمک کرده است. هر چند تناسبی بین رسانه‌های محور مقاومت و رسانه‌های طرف مقابل وجود ندارد، اما در رسانه‌های مقاومت افراد خبره و مبدع وجود دارند. دستاورد‌های رسانه‌های مقاومت در دهه‌های اخیر بسیار زیاد است و برای توسعه و تحول باید براساس آن عمل کرد. به سبب تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی جلوی پخش آن‌ها را می‌گیرند و آن‌ها را می‌بندند. باید تجارب و دانسته‌های خود را در حوزه رسانه مبادله و از شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنیم. دشمن می‌تواند جلوی پخش شبکه‌های ماهواره‌ای را بگیرد، اما نمی‌تواند جلوی شبکه‌های اجتماعی را بگیرد به همین سبب باید از این شبکه‌ها استفاده کرد. دبیرکل حزب الله لبنان بر ضرورت تدوین برنامه‌ای رسانه‌ای برای مقابله با دروغ و تحریف تاکید کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 14 تیر 1400 - 19:25:6