سرنگونی مجسمه‌های ملکه انگلیس در کانادا +عکس

شنبه 12 تیر 1400 - 9:50:15
سرنگونی مجسمه‌های ملکه انگلیس در کانادا +عکس

تهران- الکوثر: مجسمه های ملکه ویکتوریا و الیزابت دوم در کانادا در میان عصبانیت از مرگ کودکان بومی سرنگون شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروهی در مقابل مجلس قانونگذاری مانیتوبا در وینیپگ گردهم آمدند و در جشن سالانه که در یکم جولای برگزار می شود، مجسمه ویکتوریا را در این روز ملی کانادا پایین کشیدند.

اعضای گروه با پوشیدن پیراهن نارنجی به احترام کودکان بومی که به مدارس مسکونی بدنام کشور اعزام شده بودند، مجسمه و ازاره آن را با خطوط قرمز رنگ پوشاندند و تابلویی را بر جا گذاشتند که روی آن نوشته شده بود «ما هم زمانی کودک بودیم. آنها را به خانه بیاورید.»

یک مجسمه کوچکتر از الیزابت دوم نیز در ضلع شرقی محوطه همین زمین سرنگون شد. هر دو مجسمه سلطنتی به عنوان نماینده تاریخ استعماری این کشور دیده می شوند.

روز پنجشنبه ، گروه «Low Kootenay Band» اعلام کرد بقایای ۱۸۲ انسان در گورهای بدون علامت در یک مدرسه مسکونی سابق کشف شده است. آخرین مورد از سری کشف های تلخ که کشور را شوکه کرده است.

رسانه‌های کانادایی طی هفته‌های گذشته ۳ بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به ۱۰۰۰ کودک بومی کانادا بوده‌ خبر داد‌ند.

از سال ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶ طی ۱۱۳ سال، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی به اجبار از خانواده‌های خود جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند. این مدارس را کلیسای کاتولیک تأسیس کرده بود و هدف دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های اجدادی شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 12 تیر 1400 - 9:50:2

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :

پربازدیدها