دیدار دستیار ویژه وزیر امور خارجه ایران با بشار اسد

سه شنبه 8 تیر 1400 - 8:44:18
دیدار دستیار ویژه وزیر امور خارجه ایران با بشار اسد

تهران - الکوثر : دستیار ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی با رئیس جمهوری سوریه دیدار و در خصوص تحولات سیاسی و میدانی سوریه گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که به دمشق سفر کرده است روز دوشنبه با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در صحنه داخلی و بین المللی از جمله وضعیت بشردوستانه و برگزاری نشست آتی کشورهای ضامن در روند آستانه گفت و گو کرد.

خاجی در این دیدار توسعه مناسبات اقتصادی را مهمترین اولویت دو کشور در شرایط فعلی به ویژه با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه دو ملت برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران کماکان به حمایت از دولت و مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی همچنین بر ضرورت تداوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه و برگزاری ششمین نشست کمیته قانون اساسی در ژنو  تاکید کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار از حمایت های دولت و ملت ایران از کشورش قدردانی نمود و با تاکید بر اراده مردم سوریه برای مبارزه با اشغالگری و ریشه کنی تروریسم موافقت کشورش را با برگزاری نشست آتی کمیته قانون اساسی را اعلام کرد.

خاجی پیش از این با فیصل مقداد وزیر امور خارجه و سایر مقامات این کشور بطور جداگانه دیدار و رایزنی کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 8 تیر 1400 - 8:43:37