وزیر بهداشت : ایران در مقابله با کرونا خودکفاست

شنبه 5 تیر 1400 - 13:39:6
وزیر بهداشت :  ایران در مقابله با کرونا خودکفاست

تهران- الکوثر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در زمینه‌های مختلف برای مقابله با کرونا خودکفاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر سعید نمکی در همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور افزود: کرونا در شرایطی آغاز شد که کشور برای تهیه دارو، ماسک و دستگاه کمک تنفسی نیاز به واردات داشت که به سبب شرایط دشوار تحریم این اقلام به سختی تهیه می‌شد.
وی اضافه کرد: در کوتاه‌تر از دو ماه تولید کنندگان داخلی با استفاده از تسهیلات و تدابیر اتخاذ شده توانستند نیاز‌های کشور را در این زمینه‌ها برطرف و تهیه کنند.
دکتر نمکی گفت: به زودی در شرایطی قرار گرفتیم که با همت تولیدکنندگان داخل پس از خودکفایی و بی‌نیازی، امکان صادرات این اقلام را نیز داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم آمادگی و ذخیره سازی داروی مورد نیاز بیماران کرونایی تاکید کرد و گفت: با ورود کرونای هندی و آفریقای جنوبی باید برای موج‌های احتمالی کرونا آماده باشیم.

کاهش سالانه یک و نیم میلیارد دلاری واردات دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش سالانه یک و نیم میلیارد دلار واردات دارو و افزایش سالانه یک و نیم میلیارد دلار تولید دارو در کشور خبر داد.
دکتر سعید نمکی در همایش سراسری معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: با وجود تهدید‌ها و تهمت‌های فراوان موفق شدیم با تدابیر مدیریتی سازمان غذا و دارو و همت تولیدکنندگان و تسهیلات و حمایت‌های لازم تولید دارو‌های مورد نیاز در کشور را افزایش دهیم.
وی افزود: کرونا بیماری ناشناخته‌ای است و موجب اشتباه دانشمندان در تشخیص‌های شان شده است به گونه‌ای که انگلیس و رژیم صهیونیستی با وجود تزریق واکسن دوباره استفاده از ماسک را تجویز کردند.
دکتر نمکی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تمام زمینه‌های ساخت واکسن کرونا در جهان را در کشور آماده کرده ایم تا در صورت موفق نشدن هر یک از زمینه‌ها از دیگر روش ها، واکسن موثر در برابر کرونا را در داخل کشور تولید کنیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این یک افتخار ملی است که واکسن تولید داخل به بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران تزریق شده است، ​افزود: این نشان دهنده بالاترین تاثیر و ایمنی در تولید واکسن داخلی است.
وی اضافه کرد: به زودی در ماه‌های آینده نیاز کشور با تولید واکسن‌های مختلف داخلی به واردات واکسن کاهش خواهد یافت و پیش بینی می‌شود در پاییز و زمستان پس از صدور مجوز سازمان جهانی بهداشت، امکان صادرات واکسن ایرانی کرونا به دیگر کشور‌ها نیز فراهم شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

 


شنبه 5 تیر 1400 - 12:49:38