سید حسن نصرالله : اقدام آمریکا در هدف قرار دادن وب سایت شبکه های ضد صهیونیستی اتفاقی نیست

جمعه 4 تیر 1400 - 20:44:4
سید حسن نصرالله : اقدام آمریکا در هدف قرار دادن وب سایت شبکه های ضد صهیونیستی اتفاقی نیست

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به اقدام آمریکا در مسدود کردن سایت‌های وابسته به مقاومت، گفت آمریکا پایگاه رسانه‌هایی را مسدود کرد که نقش مهمی در همبستگی با فلسطین دارند و نسبت به سلطه آمریکا، فتنه و تکفیری‌ها موضع‌گیری می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز جمعه در سخنانی گفت تصمیم آمریکا درباره انسداد این سایت‌ها، دروغین بودن ادعاهای دولتهای آمریکا درباره دموکراسی و آزادی عقیده را برملا می‌کند.

اقدام آمریکا در هدف قرار دادن وب سایت شبکه های ضد صهیونیستی اتفاقی نیست

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نیاز است وقفه‌ای درباره اقدام اخیر دولت آمریکا یعنی مسدود کردن ده‌ها وب سایت وابسته به ده‌ها رسانه‌ای داشته باشیم که به کشور‌های منطقه تعلق دارند، اینکه این اقدام علیه رسانه‌هایی انجام شد که در عملیات اخیر یعنی عملیات سیف القدس نقشی گسترده و همراهی عالی با فلسطینیان و همچنین مواضعی علیه رژیم صهیونیستی، علیه سلطه طلبی آمریکا در منطقه، علیه فتنه و علیه تروریسم به ویژه از نوع تکفیری آن، داشته اند اتفاقی نیست. قابل توجه اینکه برخی از این شبکه از شبکه‌های دینی هستند و دخالتی در امور سیاسی ندارند، اما در فهرست مورد نظر آمریکا جای گرفتند. این کار برای مردم ما و آزاداندیشان جهان دلیل دیگری از ادعا‌های دروغین دولت‌های مختلف آمریکا درباره دفاع از آزادی بیان و عقیده است و ثابت می‌کند همه این ادعا‌ها باطل و بی اساس است.

سعد الحریری تشکیل کابینه توافقی با ۲۴ وزیر را رد کرد
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما از تقویت ارتش لبنان حمایت می‌کنیم و هیچ شبهه‌ای در این باره نداریم. این آمریکاست که در همه سطوح مانع از تقویت ارتش لبنان می‌شود.
وی افزود: عده‌ای تشکیل نشدن دولت در لبنان را به پایان مذاکرات وین درباره توافقنامه هسته‌ای ایران مرتبط می‌کنند. ایران آمادگی دارد اگر دوستی از آن درخواست کمک کرد، به آن کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: ایران خواهان محدود شدن مذاکرات در وین به توافقنامه هسته‌ای بدون پرداختن به دیگر پرونده‌ها از جمله پرونده موشک‌های ایران است.

ایران به نمایندگی از هیچ کسی مذاکره نمی کند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عده ای در لبنان تلاش می کنند از هر حادثه ای برای مخدوش کردن وجهه دیگران و تسویه حساب های سیاسی استفاده کنند. عده ای در سخنان سیاسی خودشان اصرار دارند که ایران و حزب الله را مسئول تشکیل نشدن دولت لبنان معرفی کنند.
نصرالله افزود: آمریکاییها تلاش می کنند پرونده لبنان را به مذاکرات با ایران مشروط کنند و این تهران است که چنین چیزی را رد می کند. در گفتگوهای عربستان و ایران به پرونده لبنان پرداخته نشد. ایران به نمایندگی از هیچ کسی مذاکره نمی کند.

سیاست‌های آمریکا مبتنی بر فتنه انگیزی و ایجاد هرج و مرج در کشور ماست
وی خاطر نشان کرد: زمانی که تظاهرات بزرگ در سال ۲۰۱۹ برگزار شد، مخالفت خودمان را با سرنگونی دولت وقت سعد الحریری اعلام کردیم. پس از استعفای دولت حسان دیاب، ما همواره خواستار تسریع در تشکیل دولت بوده ایم. ما منتظر کمک طرف‌های خارجی نیستیم و لبنانی‌ها هم درست نیست منتظر کمک دیگران باشند. از تلاش‌های نبیه بری رئیس مجلس لبنان برای تشکیل دولت لبنان تشکر می‌کنیم. برای تشکیل کابینه از ۲۴ وزیر توافق شد، اما مامور تشکیل کابینه بر محدود کردن وزرا به ۱۷ وزیر اصرار داشت.

سید حسن نصرالله گفت: متهم کردن ما به کارشکنی در تشکیل دولت جدید لبنان، دروغ، فریبکاری و تحریف است. سیاست‌های آمریکا مبتنی بر فتنه انگیزی و ایجاد هرج و مرج در کشور ماست.

آمریکا در پی تحریک بخشی از لبنان علیه بخشی دیگر است
سید مقاومت گفت: در روز‌ها و هفته‌های اخیر اظهار نظر‌های مختلفی را از مقامات آمریکا، چه در جلسات رسمی یا از طریق مطبوعات و رسانه هایشان، خوانده و شنیده ایم، اظهاراتی که در چارچوب تلاش برای توجیه حمایت لجستیک ارتش لبنان برای افکار عمومی آمریکا، کنگره یا دیگر محافل داخلی بیان شده است. آنان می‌گویند از ارتش لبنان حمایت می‌کنیم، چون تنها نهادی است که می‌تواند با حزب الله مقابله کند، گاهی هم گفته اند این کمک‌ها به خاطر مقابله با حزب الله است، اما روز گذشته یکی از فرماندهان عالی ارتش آمریکا گفت، حزب الله مانعی در برابر تقویت ارتش لبنان است، در هر حال آنچه آشکار است اینکه ما در برابر اقدامات تحریک گرانه آمریکا قرار داریم، این کار حتی در پشت پرده هم نیست بلکه کاملا شفاف است. آنان برخی از لبنانی‌ها را علیه برخی دیگر تحریک می‌کنند، زیرا ارتش، ارتش لبنان، مقاومت هم مقاومت لبنان و حزب الله هم حزبی لبنانی است، تحریک برخی از لبنانی‌ها علیه برخی دیگر از سیاست‌های آمریکا در مسیر گسترش فتنه و هرج و مرج در کشور ماست. هدف واقعی آن‌ها تنها تحریک ارتش لبنان نیست بلکه آنان می‌خواهند با تردید پراکنی و هراس افکنی، مقاومت، حزب الله و هواداران حزب الله را هم تحریک کنند.

لزوم تقویت ارتش لبنان

 

سیدحسن نصر الله افزود: آمریکا در تلاش برای توجیه حمایت لجستیک از ارتش لبنان می‌گوید این کار را برای مقابله با حزب الله انجام می‌دهد. هدف این موضع گیری آمریکا تحریک افکار عمومی طرفداران مقاومت و ایجاد تردید در بیان آن‌ها درباره تقویت ارتش است. ما حتی در عمل در تعامل با بعضی کشور‌های دوست تلاش می‌کنیم به تقویت ارتش لبنان کمک کنیم. ما ارتش لبنان را ضامن واقعی امنیت، ثبات و وحدت لبنان می‌دانیم. ارتش در فرهنگ ما بخش اساسی از معادله طلایی قدرت لبنان یعنی ارتش، ملت و مقاومت است. دولت آمریکا می‌ترسد ارتش لبنان در جایگاه واقعی و جدی در مقابله با اسرائیل قرار گیرد.

 

به پیشنهاد جبران باسیل پاسخ مثبت دادیم
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همه تلاش‌ها در داخل کشور باید برای تشکیل کابینه باشد، تا کشور را از این بن بست خارج کنیم. طرح نبیه بری، طرف‌های مختلف را به نقطه مهم یعنی توافق درباره تعداد وزرا رساند.
نصرالله افزود: از زمان ارائه پیشنهاد جبران باسیل، دشنام‌ها و حرف‌های زیادی از تکفیر سیاسی و ادبیات طایفه گرایانه و نژادپرستانه شنیدیم. پاسخ مثبت دادن به دعوت جبران باسیل را آغاز کردیم و می‌خواهیم دست کمک دراز کنیم و از حقوق همه لبنانی‌ها دفاع کنیم و این کار وظیفه ماست. 
وی خاطر نشان کرد: هدف رسیدن به شرایطی است که میشل عون و سعد الحریری راضی شوند تا امکان شکل گیری دولت فراهم شود. نگاه جبران باسیل، به بحران سیاسی و دشواری اوضاع در لبنان است. راه برون رفت طبیعی از بحران، تشکیل دولتی است که توانایی تصمیم گیری داشته باشد. این حرف که حزب الله در تشکیل کابینه، موضع بیطرف دارد، درست نیست.

درباره تشکیل کابینه جدید، از حق حمایت می‌کنیم
سید حسن نصرالله گفت: من به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه هشدار دادم که آنچه رخ می‌دهد، هر نوع اختیاری را از رئیس جمهور در زمینه مشارکت در تشکیل کابینه خواهد گرفت.
نصرالله افزود: ما از سعد الحریری مامور تشکیل کابینه حمایت کردیم، هر چند که او را معرفی نکردیم. شرایطی که درباره بنزین، غذا و دارو شاهد آن هستیم، باید کسانی را که طرفی در تشکیل کابینه هستند، از نظر اخلاقی در تنگنا قرار دهد. ما بیطرف نیستیم، بلکه از حق در هر جایی که باشد، دفاع می‌کنیم.

در صورت ناتوانی دولت، برای تامین سوخت به ایران متوسل خواهیم شد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: من سر حرفی که چند روز قبل زدم، هستم و اگر حکومت از تامین کمبود مشتقات نفتی عاجز باشد، برای تامین آن، پس از صدور مجوز به ایران متوسل خواهیم شد.

وی افزود: همه مقدمات اداری و تدارکاتی، موفقیت طرح آوردن مشتقات نفتی از ایران و توزیع آن بین شهروندان را در چند روز گذشته، کامل کردیم.

نصرالله افزود: ما آمادگی داریم تا از دوستی خودمان با دیگر کشور‌ها مانند سوریه و ایران برای تامین منافع لبنان استفاده کنیم. عده‌ای به دنبال کمک کردن هستند و عده‌ای چنین تصمیمی ندارند و فقط مانع تراشی می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: بعضی کشور‌ها آمادگی دارند پالایشگاه در لبنان بدون تحمیل هزینه اضافی به کشور، احداث کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 4 تیر 1400 - 20:43:9