ایران به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شد

چهار شنبه 26 خرداد 1400 - 18:32:21
ایران به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شد

تهران - الکوثر : رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: ایران به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبریک دستیابی به مجوز مصرف واکسن کوو ایران برکت با اتکا به دانش کاملاً بومی و تبدیل شدن ایران به یکی از شش کشور تولید کننده واکسن در جهان، این موفقیت بزرگ را مرهون عنایت خداوند متعال، پشتیبانی‌ها و دعای خیر رهبر انقلاب و تلاش و همت جوانان نخبه و جهادی دانست و از کلیه محققان، وزیر بهداشت و همکاران، مراکز تحقیقاتی، تأمین‌کنندگان و کارخانجات تولید تجهیزات و مواد اولیه و شرکت‌های دانش‌بنیان قدردانی کرد.

مخبر در این نامه خبر داده است که میزان تولید تجمیعی واکسن کوو ایران برکت تا پایان شهریور ماه امسال بیش از ۵۰ میلیون دُز خواهد بود.

وی همچنین افزوده است: ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، به جز واکسن کوو ایران برکت، پنج مسیر دیگر برای تولید واکسن بر پایه فناوری‌های دیگر را در دستور کار دارد که با اتمام موفق مطالعات پیش‌بالینی مدل حیوانی این واکسن‌ها، مستندات لازم برای اخذ مجوز تست انسانی آنها به وزارت بهداشت ارسال شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 خرداد 1400 - 18:32:14