فلسطینی‌ها حماس را برای رهبری شایسته‌تر از تشکیلات خودگردان می‌دانند

چهار شنبه 26 خرداد 1400 - 10:25:57
فلسطینی‌ها حماس را برای رهبری شایسته‌تر از تشکیلات خودگردان می‌دانند

تهران - الکوثر : یک نظرسنجی تازه نشان داده است که حمایت مردم فلسطین از حماس پس از پیروزی مقاومت در نبرد «شمشیر قدس» علیه دشمن صهیونیستی به صورت قابل توجه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین با انجام یک نظرسنجی بین مردم این کشور روز سه شنبه اعلام کرد، پیروزی‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مقابله با رژیم صهیونیستی، ‌تحول گسترده‌ای را نزد افکار عمومی علیه تشکیلات خودگردان و رهبران آن به نفع «حماس» و مقاومت مسلحانه ایجاد می‌کند.

براساس این نظرسنجی، بیشتر فلسطینی‌ها با تصمیم تشکیلات خودگردان برای به تعویق انداختن انتخابات در فلسطین مخالف هستند و حدود 70 درصد آنها خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی هستند و معتقدند که حماس برای رهبری ملت فلسطین شایسته تر است.

این نظرسنجی با حاشیه خطای 3 درصد، هفته گذشته به صورت مصاحبه مستقیم با 1200 فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه انجام شده که در نهایت نشان داد بیش از 53 درصد فلسطینی‌ها حماس را برای رهبری فلسطین شایسته‌تر می‌دانند و فقط 14 درصد، جنبش فتح به رهبری «محمودعباس» را شایسته این موضوع می‌دانند.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که محبوبیت «محمود عباس» به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان کاهش یافته است و همچنین 77 درصد شرکت کنندگان معتقدند که حماس پیروز نبرد «شمشیر قدس» بوده و به همین نسبت معتقدند که مقاومت برای دفاع از قدس و اماکن مقدس آن وارد جنگ با اسرائیل شده است.

در جنگ 12 روزه غزه (شمشیر قدس) 248 فلسطینی بر اثر حملات رِژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و هزار و 910 تن زخمی شدند. گروههای مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، با استفاده از هزاران موشک و راکت  پیشرفته، سرزمین های اشغالی را بمباران کرده و خسارات سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 خرداد 1400 - 10:25:49