جلیلی : اعتماد مردم با اصلاح رفتار مسئولین جلب می‌ شود

چهار شنبه 19 خرداد 1400 - 9:27:36
جلیلی : اعتماد مردم با اصلاح رفتار مسئولین جلب می‌ شود

تهران - الکوثر : نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تاکید کرد، اعتماد مردم با اصلاح رفتار مسئولین جلب می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ،  در دومین مناظره تلویزیونی  با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ، گفت  : اگر می‌خواهیم اعتماد مردم جلب شود، حتماً باید رفتار مسئولان درست شود.

جلیلی افزود : فرهنگ سیاسی غلط در نظام اداری و اجرایی  یکی از موانع کشور است که این به این جناح و آن جناح یا یک دولت مربوط نیست و موضوعی فراگیر است.

به گفته جلیلی  : اگر فرهنگ سیاسی غلط را پاک نکنیم ظرفیت های کشور متوقف می ماند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تاکید کرد :  اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت نمی توان انتظار جلو رفتن کارها را داشت.

آقای سعید جلیلی در پاسخ به سوالی درباره نظام سلامت افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم که نقش تأثیرگذار رئیس جمهور را نشان می دهد همین موضوع است که مربوط به یک وزارتخانه هم نمی شود .
وی با بیان اینکه امروز ده عامل اجتماعی مؤثر بر سلامت خارج از وزارت بهداشت و آموزش پزشکی است ، گفت: این نشان می دهد که رئیس جمهور باید در این جایگاه نقش خود را به درستی ایفا کند و دستگاهها را با یکدیگر هماهنگ و هم افزا نماید .
نامزد ریاست جمهوری گفت: در بحث سلامت در سالهای گذشته چند طرح مختلف اجرا شد که طرح شبکه بهداشت در ابتدای انقلاب یکی از آن طرح ها بود که بدلیل اجرای درست و دقیق آثاری داشت که تا امروز هم می بینیم و الگویی برای کشورهای دیگر شده است .
وی با تأکید بر آن که در مقابل طرح شبکه بهداشت، طرح تحول سلامت را داریم خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت ، طرحی بی خاصیت و نمایشی بود که هزینه ها را افزایش داد .
آقای جلیلی گفت: مهم این است که در موقع خود این موضوع را بفهمیم نه اینکه طرح شروع بشود هزینه هنگفت بر دست ما بگذارد بعد معلوم بشود این طرح ناکارآمد است .
وی تصریح کرد: ما اگر صحبت از نظام سلامت می کنیم باید وزارت بهداشت مدعی و محور آن باشد اما وزارت صنعت ، وزارت کشاورزی و سایر دستگاهها در آن نقش دارند.
نامزد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه هزینه های سلامت در دنیا افزایش پیدا کرده است، افزود: یکی از دلایل این افزایش فناوری های جدید است، دیگری تغییرات طول عمر در جمعیت است و در آخر تغییرات و الگوی بیماری هاست که باعث طول عمر افراد شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد : اگر دچار کار نمایشی شدید 8 سال کشور در مسیری پیش می رود، بعد معلوم می شود که این مسیر غلط است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 خرداد 1400 - 9:27:22