حداکثر طول عمر انسان 120 تا 150 سال اعلام شد

سه شنبه 11 خرداد 1400 - 17:6:13
حداکثر طول عمر انسان 120 تا 150 سال اعلام شد

تهران- الکوثر: به رغم پیشرفت هایی که در زمینه بهبود کیفیت زندگی انسان ها و طول عمر آنها به دست آمده است، پژوهش ها نشان می دهد انسان قادر نیست در بهترین شرایط بیش از 120 تا 150 سال عمر کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از وب‌سایت سی‌نت، بار دیگر علم وارد عمل شده است تا درباره عمر انسان اظهار نظر کند. علاقه به پدیده موسوم به «عمر نوح» سبب شده است انسان‌ها به این موضوع که بشر تا چه سنی می‌تواند به حیاتش ادامه دهد فکر کنند.

حالا پژوهش شرکت زیست‌فناوری "Gero" در سنگاپور برای این پرسش یا ابهام، پاسخ‌های جالبی دارد. بر اساس مندرجات این مطالعه که در نشریه "Nature Communications" منتشر شده است، بدن  انسان برای مقابله با فشارهایی نظیر تصادف، یا هر رخدادی که به بدن فشار وارد کند، ظرفیت مشخص و تعریف‌شده‌ای دارد. این انعطاف‌پذیری پایه‌ای با افزایش سن افراد، کاهش می‌یابد. برای مثال، یک فرد ۸۰ ساله برای بهبودی از یک وضعیت استرس‌زا در قیاس با یک فرد ۴۰ ساله به طور متوسط ۳ برابر زمان نیاز دارد. به همین دلیل است که یک سقوط ساده می‌تواند برای یک فرد ۸۰ ساله مرگبار باشد در حالی که یک فرد ۴۰ ساله پس از این اتفاق با کمی استراحت به زندگی عادی باز می‌گردد و ممکن است یک نوجوان برای بهبودی از چنین وضعی به هیچ استراحتی نیاز نداشته باشد.

بر اساس تحلیل پژوهشگران، انعطاف‌پذیری بدن انسان در سنین میانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ به طور کامل از بین می‌رود. به عبارت دیگر، زمانی از راه می‌رسد که بدن دیگر قادر نیست هیچ عامل استرس‌زایی را تحمل و یا آن را دفع کند. پژوهشگران با تحلیل داده‌های مرتبط با گروه‌های ساکن آمریکا، انگلستان و روسیه به این نتیجه دست یافتند. آنها داده‌های مرتبط با سلول‌های خونی و گام‌های افراد را که به وسیله لوازم الکتریکی پوشیدنی ثبت شده بود بررسی کردند.

پژوهشگران اینطور نتیجه می‌گیرند که فرایند مرگ در انسان، درست از همان لحظه تولد آغاز می‌شود ولی این فرایند از ۳۵ تا ۴۵ سالگی و همزمان با افت شدیدتر انعطاف‌پذیری بدن، شتاب بیشتری می‌گیرد.

پژوهش دیگری نیز که نتایج آن سال گذشته منتشر شد، حداکثر عمر انسان را ۱۳۸ سال برآورد کرده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 11 خرداد 1400 - 17:0:7