کُوو ایران برکت بالاتر از استانداردهای جهانی

تداوم موفقیت مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن برکت

یک شنبه 9 خرداد 1400 - 13:6:31
تداوم موفقیت مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن برکت

تهران- الکوثر: مدیر اجرایی مطالعات آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت گفت: نیمی از داوطلبان مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت، با تزریق دُز اول، این مرحله را با موفقیت گذراندند و یک گام به واکسیناسیون عمومی نزدیک تر شدیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر حامد حسینی در آیین ارائه گزارش پیشرفت مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن ایرانی کُوو ایران برکت  در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: در مرحله سوم مطالعات انسانی این واکسن ایرانی کرونا در شهر‌های تهران و البرز ۱۰هزار و پانصد نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده اند و از هفته بعد در ۴ شهر دیگر جمعیت بیشتری وارد این مرحله مطالعاتی می‌شوند.

این عضو گروه مطالعاتی واکسن کُوو ایران برکت ادامه داد: نتایج این مرحله به سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت اعلام و پس از نهایی شدن درمورد واکسیناسیون عمومی با واکسن کُوو ایران برکت تصمیم گیری می‌شود.

واکسن کُوو ایران برکت ایمن و بالاتر از حد استانداردهای جهانی 

متخصص ناظر بر اجرای مطالعات واکسن کُوو ایران برکت گفت: امروز به مرحله ای رسیده ایم که با اطمینان در خصوص مصونیت واکسن کُوو ایران برکت حت‌ی بالاتر از استانداردهای جهانی می توانیم حرف بزنیم.
خانم دکتر مینو محرز با اشاره به اینکه مطالعات بالینی این‌واکسن بالاتر از استانداردهای بین المللی است‌ و جوانهای زیادی ماه ها به دور از خانواده شان روی این‌واکسن کار کردند.

وی گفت: این کارخانه که حالا رونق گرفته و به زودی واکسن های دیگر را برای کشور خواهد ساخت و در خصوص همین‌ واکسن نیز باید از همه گروههای این طرح عظیم تشکر کنم.
متخصص ناظر بر اجرای مطالعات واکسن کُوو ایران برکت با بیان اینکه امروز می توان گفت هیچ جایی تا این حد دقت علمی در مراحل مطالعات بالینی یک واکسن طی نکرده است ، ادامه داد: مرتبا با داوطلبان واکسن تزریق شده در تماس بودیم و امیدوارم هر چه زودتر مردم این‌ واکسن را دریافت کنند.
خانم محرز با بیان اینکه باید به بیشتر واکسن زدن همگانی کمک کنیم، افزود: باید تلاش کنیم مهر ماه مدارس و دانشگاه ها باز شوند و با وجود تحریم مجبور بودیم توان داخلی را تقویت کنیم و الان این نوید را می دهیم که این واکسن مصون و مطمئن است.

ضرورت انجام هرچه سریعتر واکسیناسیون عمومی

مدیر گروه تحقیقات بالینی واکسن ایرانی کووایران برکت گفت: سرعت در واکسیناسیون عمومی در حال حاضر از هر چیزی واجب تر است.
دکتر مینو محرز در پاسخ به سوالی در خصوص تاخیر در ساخت این واکسن، گفت:تحریم ها عامل این تاخیر است ما کار را از یک کارخانه خاک خورده شروع کردیم و طبق استاندارد در حال پیشرفت هستیم.
وی گفت:کارآزمایی بالینی زمان بر است و باید مطالعات بالینی طی شود و وزارت بهداشت هم تایید خواهد کرد که این واکسن بزودی در اختیار مردم قرار گیرد.

انتقاد از تخریب واکسن در فضای مجازی 

مدیر گروه مطالعات بالین واکسن کووایران برکت همچنین گفت: :فضای مجازی اعتماد به واکسن را در دنیا از بین برده است.
دکتر مینو محرز عوارض واکسیناسیون در جمعیت مورد مطالعه را بسیار ناچیز دانست و گفت:فضای مجازی جو را برای واکسیناسیون خراب کرده است در حالیکه راه برگشت به زندگی عادی اصل واکسیناسیون است.
وی گفت:مردم به متخصصین اعتماد کنند و فریب فضای مجازی را نخورند.
دکتر پیام طبرسی متخصص ناظر بر اجرای این طرح  نیز در پاسخ به همین سوال در جمع خبرنگاران افزود : سرعت واکسیناسیون حائز اهمیت است و سریعتر باید همه را واکسینه کنیم و گرنه شاهد موج های بعدی خواهیم بود.
وی در مورد موج های کرونا و مخاطراتش گفت: موج چهارم بسیار سهمگین بود و امیدوارم در خصوص زمان واکسیناسیون عمومی زودتر تصمیم گیری شود.

تولید ۱۸میلیون دوز واکسن کووایران برکت تا شهریور ۱۴۰۰

مدیر گروه تحقیقات واکسن کووایران برکت گفت: تا شهریور به تولید ۱۸ میلیون دُز واکسن ایرانی کُووایران برکت دست خواهیم یافت. 
دکتر حسن جلیلی در این مراسم با اعلام تولید بیش از یک میلیون دوز واکسن ایرانی کووایران برکت تا کنون افزود:توسعه واکسیناسیون ضرورت است و این واکسن کارنامه روشنی دارد.
دکتر جلیلی با بیان اینکه این واکسن عارضه بسیار کمی دارد ، افزود: حجم قابل توجهی از مردم از این واکسن بهره خواهند برد.

اجرای مرحله مطالعات بالینی واکسن ایرانی کووایران برکت در پنج شهر دیگر

مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن ایرانی کُوو ایران برکت گفت: از هفته بعد در ۵ شهر دیگر مطالعات و کار آزمایی بالینی واکسن کُوو ایران برکت اجرا می‌شود.
دکتر مظهری در ادامه این نشست با اشاره به اینکه:ما ۵ مرکز در تهران با ۵۰ پزشک و پیراپزشک را عهده دار این مرحله مطالعاتی کردیم، گفت: ۱۰۰هزار نفر از سامانه آی گپ و سامانه ۴۰۳۰ برای تزریق واکسن کووایران برکت ثبت نام کردند.
وی افزود: در تهران و کرج که ۳۸ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و در نهایت در مرحله تحقیقات بالینی به ۲۰ هزار نفر واکسن تزریق و امروز موفقیت نیمی از این جمعیت بالغ بر۱۰هزار و ۵۰۰نفر با موفقیت و با کمترین عارضه دُز اول را پشت سر گذاشتند.
مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن ایرانی کُوو ایران برکت ادامه داد: ۵شهر دیگر از هفته آینده در این مطالعات سهیم می شوندو امیدواریم هرچه سریعتر وارد واکسیناسیون عمومی شویم. وی ادامه داد:تاثیر گذاری این واکسن در پیشگیری از کرونا بسیار قابل توجه بوده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
 


یک شنبه 9 خرداد 1400 - 12:35:19