هراس نتانیاهو از بازگشت آمریکا به برجام

سه شنبه 4 خرداد 1400 - 16:52:14
هراس نتانیاهو از بازگشت آمریکا به برجام

تهران- الکوثر: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ، گفت: «امیدوارم آمریکا به برجام بازنگردد»!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نتانیاهو گفت: من از رئیس جمهور بایدن و«بلینکن» وزیر خارجه برای حمایت از توسعه گنبد آهنین تشکر می کنم.

وی افزود: ما باید روند عادی سازی را با کشورهای عربی تقویت کنیم و اسرائیل حق دارد از خود در برابر ایران  که قصد نابودی اسرائیل را دارد، دفاع کند.

نتانیاهو گفت: رئیس جمهور بایدن حق داشت که گفت صلح حاصل نخواهد شد مگر اینکه اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی شناخته شود.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که واشنگتن به توافق هسته ای با ایران بازنگردد و ما حق داریم در برابر هر تهدیدی از خود دفاع کنیم.

 آنتونی بلینکن نیز در این کنفرانس خبری گفت: حضور من در سرزمین های اشغالی نشان دادن تعهد ما در قبال  امنیت اسرائیل برای خنثی کردن بحران قدس و کرانه باختری و بازسازی غزه است و ما از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت می کنیم و رئیس جمهور بایدن شخصاً به این حق متعهد است.

وزیر امور خارجه آمریکا  اظهار داشت: ما از ایجاد یک سیستم کمک بشردوستانه برای غزه پشتیبانی می کنیم بدون اینکه توسط حماس مورد سوء استفاده قرار گیرد.
او گفت : بایدن به صراحت گفت که "ایالات متحده کاملاً از حق  اسرائیل در برابر موشک هایی که از غزه می آیند حمایت می کند."

بلینکن با بیان این ادعا که  ماموریت من در منطقه کاهش تنش است ،‌ گفت که ما در حال رایزنی با اسرائیل در مورد توافق هسته‌ای ایران هستیم.

وزیر خارجه آمریکا حمایت های جمهوری اسلامی ایران از گروههای مقاومت علیه اشغالگری را اقدامات بی ثبات کننده خواند و گفت :ما و اسرائیل در تلاشیم تا با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه مقابله کنیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 4 خرداد 1400 - 16:38:1