آخرین آمار شهدای غزه ۲۴۳ نفر اعلام شد

جمعه 31 اردیبهشت 1400 - 18:58:14
آخرین آمار شهدای غزه ۲۴۳ نفر اعلام شد

تهران- الکوثر: پس از حملات گسترده تل‌آویو به تأسیسات غیرنظامی در نوار غزه، وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار از تعداد شهدا در این باریکه اعلام کرد که شمار شهیدان به 243 تن رسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت بهداشت نوار غزه، امروز جمعه،‌ جدیدترین آمار مربوط به شمار شهدا و مجروحان غزه در پی حملات گسترده تل‌آویو به این باریکه را اعلام کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه، به ۲۴۳ تن  رسیده است که از این تعداد، ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر دیگر افراد سالخورده هستند.

طبق این بیانیه، شمار مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلفی از نوار غزه نیز به ۱۹۱۰ نفر رسیده است.

همزمان با این گزارش، شبکه «المیادین» گزارش داد که پیکر نُه شهید از جمله یک دختربچه، امروز،‌ از زیر آوارها در نوار غزه بیرون کشیده شده است.

المیادین در گزارشی دیگر به نقل از صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» درباره جدیدترین آمار مربوط به ویرانی‌ها در غزه نوشت: «بسیاری از کودکان که در خانه‌هایشان کشته شدند جایی که می‌بایست در آن در امنیت می‌بودند».

در پی تجاوزهای رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلفی از نوار غزه، طبق اعلام یونیسف، حدود ۱۰۷ هزار نفر مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند.

یونیسف ادامه داد، دست‌کم به ۵۰ تأسیسات آموزشی و ۲۰ تأسیسات بهداشتی خسارت وارد شده و حدود پنجاه درصد از خطوط آب آسیب دیده است.

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده‌اند که دو روز پیش، اوقاف غزه اعلام کرد که سه مسجد به طور‌ کامل در پی حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ویران شده و به  ۴۰ مسجد دیگر در پی تجاوزات مستمر خسارت‌هایی وارد شده است.

اوقاف غزه همچنین اعلام کرده بود که به علت موشک‌باران رژیم صهیونیستی در اطراف برخی عبادتگاه‌ها، ۴۲ مسجد نیز بسته شده است.

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 31 اردیبهشت 1400 - 17:22:14