دعوت به اعتصاب سراسری در کرانه باختری

سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 12:3:15
دعوت به اعتصاب سراسری در کرانه باختری

تهران- الکوثر: جنبش‌ های فتح و حماس و اتحادیه معلمان فلسطین از مردم فلسطین در همه شهر‌های کرانه باختری خواستند امروز دست به اعتصاب فراگیر بزنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلویزیونی الجزیره از فراخوان جنبش فتح، اتحادیه سراسری معلمان فلسطین و کمیته عالی پیگیری امور عربی در منطقه سبز برای برگزاری اعتصاب فراگیر در کرانه باختری خبر داد. 

طبق گزارش الجزیره، جنبش فتح برگزاری اعتصاب و تحصن فراگیر امروز سه شنبه را در اعتراض به ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ادامه سیاست‌های کوچاندن و یهودی سازی در قدس اشغالی، خواستار شد.

این جنبش با انتشار بیانیه‌ای، بر لزوم تجمع مردم در همه نقاط تماس با نیرو‌های اشغالگر صهیونیست در کرانه باختری تاکید کرد.

جنبش فتح همچنین از دولت فلسطین خواست از کارمندان خود بخواهد که در فعالیت‌های خشمگینانه علیه رژیم اشغالگر، حضور مؤثری داشته باشند.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی را به اعتصاب سراسری امروز (سه‌شنبه) و برپایی راهپیمایی‌های گسترده به سمت نقاط درگیری با اشغالگران اسرائیلی و مسدود کردن تمامی جاده‌ها و مسیرها به روی شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست دعوت کرد.

این جنبش تاکید کرد که ملت فلسطین به آزادی سرزمین خود امیدوار است و حمایت از مقاومت، تنها راه پایان دادن به جنایات دشمن و تعدی به محله شیخ جراح، مسجد الاقصی و غزه است.

حماس بیان کرد که در این لحظات تاریخی تمامی فلسطینیان باید دست به دست هم داده و این راه را با عزم و اراده‌ای پولادین ادامه دهند و دشمن را مجبور کنند که حقوق این ملت را به رسمیت شناخته و به جنایات خود علیه آن پایان دهد.

این جنبش ضمن ستودن مقاومت و پایداری فلسطینیان در سرتاسر فلسطین، تاکید کرد که شعارهای حمایت‌آمیز از مقاومت در کرانه باختری و اصرار ساکنان غزه به حمایت از مقاومت به رغم ادامه جنایات وحشیانه دشمن، بیانگر این است که جهت قطب نمای این ملت واضح و روشن است و مقابله همه جانبه با دشمن زوال و نابودی آن را نزدیک‌تر خواهد کرد.

از سوی دیگر، اتحادیه کل معلمان فلسطینی اعتصاب فراگیر را در همه مؤسسات آموزشی استان‌های فلسطینی خواستار شد.

کمیته عالی پیگیری امور عربی در منطقه خط سبز هم اعتصاب فراگیر و تظاهرات اعتراض آمیز در ظهر امروز سه شنبه را خواستار شد.

این خواسته‌ها در چارچوب حمایت‌های مردمی از نوار غزه در اعتراض به جنگ مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و همچنین محکومیت لشکرکشی نژادپرستانه علیه فلسطینیان در منطقه خط سبز مطرح شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 12:3:6