اذعان سخنگوی سازمان ملل به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه

شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 12:1:51
اذعان سخنگوی سازمان ملل به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه

تهران - الکوثر : سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اذعان کرد، هزاران نفر در غزه به علت قطع برق و آسیب به سیستم آبرسانی دسترسی محدودی به آب آشامیدنی دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، استفان دوجاریک سخنگوی  آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه اظهار داشت: بنابه گزارش های همکاران ما در بخش کمک‌های بشردوستانه از غزه، ذخایر سوخت در این منطقه  به شدت کاهش یافته و ساکنان آن با قطع روزانه برق به مدت 8 تا 12 ساعت روبرو هستند.

همچنین، 230 هزار نفر از مردم خان یونس در غزه به علت قطع برق و آسیب به سیستم آبرسانی دسترسی محدودی به آب آشامیدنی دارند.

طبق این گزارش، بیش از  12 هزار نفر در مدارس تحت کنترل آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) پناه گرفته اند.

این درحالی است که تنها 29 درصد از بودجه مورد نیاز برای کمک‌های بشردوستانه در فلسطین تامین شده است.

در همین حال؛ آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا اعلام کرد: دست کم چهار ساختمان متعلق به این نهاد در نوار غزه، در حملات هوایی "اسرائیل"، هدف قرار گرفته است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت نوار غزه روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تاکنون، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به 119 نفر رسیده و بیش از 600 فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 12:1:45