حضور 70 هزار فلسطینی برای اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی

جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 16:49:19
حضور 70 هزار فلسطینی برای اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی

تهران- الکوثر: امروز مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس و با وجود اعمال محدودیت های رژیم صهیونیستی 70 هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به رغم محدودیت های اعمال شده توسط اشغالگران برای جلوگیری از ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی، امروز جمعه 70 مصادف با روز قدس، هزار فلسطینی برای اقامه آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در این مکان مقدس حضور یافتند.

شیخ عزام الخطیب مدیرکل اوقاف قدس و مسجد الاقصی اعلام کرد با وجود محدودیت های اعمال شده توسط اشغالگران فرزندان ملت فلسطین از کرانه باختری و اراضی 1948 توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند.

شیخ یوسف اسنینه خطیب امروز نماز جمعه مسجد الاقصی پس از ذکر فصائل ماه مبارک رمضان، مردم فلسطین را به دفاع از اراضی و مقدسات خود دعوت کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد قدس در خطر قرار داشته و سیاست های ظالمانه اشغالگران علیه این شهر مقدس همچنان ادامه دارد و مردم این شهر باید برای دفاع از خانه های خود استقامت داشته باشند و اخراج آنها از خانه هایشان جنایتی غیر قابل بخشش است.

پلیس رژیم صهیونیستی از ساعات ابتدایی امروز تعداد نیروهای خود در شهر قدس به ویژه در بخش قدیمی این شهر را افزایش داده و خیابان های منتهی به این بخش و مسجد الاقصی را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسدود کرد.

شب گذشته نیز اشغالگران صهیونیست با یورش به منطقه شیخ الجراح قدس اشغالی 11 نفر را بازداشت کرده و در جریان درگیری با فلسطینیان 20 نفر دیگر مجروح شدند، این یکی از شدیدترین درگیری های به وجود آمده میان شهرک نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در سال های گذشته بوده است.

امروز عناصر رژیم صهیونیستی از ورود فلسطینیان فاقد مجوزهای لازم به بخش قدیمی شهر قدس و مسجد الاقصی جلوگیری کردند تا از این طریق تعداد افراد مشارکت کننده در نماز جمعه را کاهش دهند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 16:48:52