رهبر انقلاب:

مبارزه با رژیم صهیونیستی، وظیفه‌ای همگانی است

جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 14:48:49
مبارزه با رژیم صهیونیستی، وظیفه‌ای همگانی است

تهران- الکوثر: رهبر انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس، مبارزه با رژیم صهیونیستی را وظیفه همگانی ملت های مسلمان توصیف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رهبر انقلاب فرمودند: صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است.

آیت الله خامنه ای ضعف و تفرقه در امت اسلامی را زمینه ساز غصب سرزمین فلسطین توصیف کردند و فرمودند: یک نکته‌ی قابل توجّه این است که اگر چه دولت غاصب در سال 1948 تأسیس شد ولی مقدّمات دست‌اندازی به این نقطه‌ی حسّاس از منطقه‌ی اسلامی، سالها پیش از آن آغاز شده بود. این سالها مقارن است با دخالت فعّال غرب در کشورهای اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم، و ناسیونالیسم افراطی و کور، و به قدرت رساندن دولتهای مستبد، و شیفته یا دست‌نشانده‌ی غرب. مطالعه‌ی حوادث آن سالها در ایران و ترکیه و کشورهای عربی غرب آسیا تا شمال آفریقا، این حقیقت تلخ را آشکار میکند که ضعف و تفرقه در امّت اسلامی، زمینه‌ساز فاجعه‌ی غصب فلسطین شد و این ضربه از سوی جهان استکبار بر امّت اسلامی وارد آمد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به هم افزایی اردوگاه غرب و شرق با سرمایه داران صهیونیست در مسئله غصب فلسطین تاکید کردند: این عبرت‌آموز است که در آن مقطع، هر دو اردوگاه سرمایه‌داری و کمونیسم با قارون‌های صهیونیست به هم‌افزایی رسیدند؛ انگلیس اصل توطئه را طرّاحی و پیگیری کرد، سرمایه‌داران صهیونیست اجرای آن را با پول و سلاح بر عهده گرفتند، و شوروی اوّلین دولتی بود که تأسیس دولت نامشروع را به رسمیّت شناخت و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد.

رژیم غاصب، محصول آن وضعیّت در جهان اسلام از سویی، و این توطئه و تهاجم و تجاوز اروپایی از سوی دیگر بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 17 اردیبهشت 1400 - 14:42:10