بلینکن مطرح کرد:

ادعای جدی بودن آمریکا برای احیای برجام

پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400 - 18:56:37
ادعای جدی بودن آمریکا برای احیای برجام

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد دولت جدید این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران که دولت سابق آمریکا از آن خارج شد، جدی است و اراده خود را در این زمینه نشان داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آنتونی بلینکن در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی افزود: ما در وین چند هفته‌ای است که با شرکای اروپایی، روسیه، چین و به طور غیر مستقیم با ایران در تعامل بوده‌ و نشان داده‌ایم که در اراده خود برای بازگشت به تعهدات برجام جدی هستیم.

وی بدون اشاره به این نکته که ایالات متحده ناقض برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت در تائید این توافق است ادعا کرد که واشنگتن هنوز نمی‌داند که آیا ایران هم حاضر است «تصمیم مشابهی اتخاذ کرده و به سمت جلوحرکت کند؟» 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات ادعایی خود به بی‌بی‌سی گفت که ایران با تدابیر جبرانی، برجام را به مرحله‌ای کشانده که زمان زیادی برای احیای آن باقی نمانده است. وی افزود که مسیر فعال شدن برجام روشن است و قبلا یک بار تجربه است. به گفته وی «باید ببینیم می‌توانیم دوباره این کار را انجام دهیم». 

شایان ذکر است آمریکا در دوره زمامداری دونالد ترامپ با خروج یکجانبه از برجام، تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد. تهران هم دو سال پس از تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت رفع تحریم‌ها و اجرای تعهدات سایر طرف‌های این توافق، به گونه‌ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، به اجرای کامل تعهداتش باز می‌گردد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400 - 18:32:3