کشف گنجینه مخفی داعش در موصل عراق

جمعه 27 فروردین 1400 - 14:4:4
کشف گنجینه مخفی داعش در موصل عراق

تهران - الکوثر: مقامات امنیتی عراق از کشف گنجینه ای بالغ بر صدها هزار دلار وجه نقد و فلزات گرانبها خبر دادند که توسط تروریست‌های داعش در یکی از منازل مسکونی در شهر موصل مدفون شده بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نیروهای امنیتی عراق روز پنج شنبه گنجینه‌ای حاوی یک و نیم میلیون دلار پول نقد و فلزات گرانبها را که توسط گروه تروریستی داعش در خانه‌ای در محله قدیمی شهر موصل مدفون شده بود، کشف کردند.

طبق بیانیه وزارت کشور عراق، این گنجینه کشف شده حاوی ۱.۵۹ میلیون دلار پول نقد به صورت اسکناس‌های یکصد دلاری، ۱۷.۵ میلیون دینار عراق (حدود ۱۲ هزار دلار آمریکا)، ۵ کیلوگرم نقره و حدود ۵۰۰ گرم طلا- که برای ضرب سکه‌هایی جهت مراودات تجاری در مناطق اشغالی داعش آماده شده بودند- و همچنین ۱۷.۵ کیلوگرم شمش نقره است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای عراقی در یک پیام توئیتری نوشت، بر پایه اطلاعات ویژه پلیس محلی، این گنجینه که در زمان تصرف شهر موصل توسط تروریست‌های داعش ربوده شده بود، پیدا شد.

نیروهای عراقی با کمک مستشاری ایران 17 نوامبر 2017 موفق شدند شهر "راوه" Rawa در استان الانبار، غرب عراق، آخرین پایگاه داعش را آزاد کنند که با آزادسازی این شهر عملاً کار داعش در عراق به اتمام رسید.

با این حال، در ماههای اخیر بازمانده های داعش با بهره گیری از بی ثباتی های عراق و همچنین در سایه حمایت آمریکا در صدد احیای این گروه تروریستی در عراق هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 27 فروردین 1400 - 14:3:57

دسته بندی :