با حلول ماه رمضان

درهای مسجدالاقصی به روی روزه‌داران بازشد

چهار شنبه 25 فروردین 1400 - 16:12:3
درهای مسجدالاقصی به روی روزه‌داران بازشد

تهران - الکوثر : در نخستین روز ماه مبارک رمضان در فلسطین، درهای مسجدالاقصی به روی نمازگزاران و روزه‌داران فلسطینی گشوده شد. این در حالی است که سال گذشته به علت شرایط شیوع کرونا، درهای این مسجد بسته بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که مسلمانان و روزه‌داران فلسطینی می‌توانند در ماه پربرکت رمضان برای اقامه نماز در مسجدالاقصی حضور یابند و درهای این مسجد به روی همه مسلمانان باز است.
 
از زمان اعلام این تصمیم، صدها نفر از مسلمانان به صورت داوطلبانه با نظافت صحن‌های مسجدالاقصی و شبستان‌های آن و همچنین تزئین اطراف این مسجد، آن را برای استقبال از نمازگزاران آماده کردند.
 
از چند روز پیش نیز جوانان شهر قدیمی قدس با آذین‌بندی کوچه‌های مشرف به مسجد‌الاقصی، شادی خود را از بازگشایی این مسجد نشان دادند.
 
این درحالی است که بنا به اعلام منابع محلی، شمار زیادی از نیروهای اشغالگر صهیونیست در منطقه باب العامود حضور یافته و پس از خارج شدن نمازگزاران از مسجدالاقصی با آنان درگیر شدند.
 
نظامیان صهیونیست شب گذشته همچنین در نزدیکی باب الاسباط، یکی از درهای مسجد‌الاقصی تجمع کرده و مسلمانان را مورد تفتیش قرار دادند. صهیونیست‌ها همچنین مانع از توزیع افطاری میان روزه‌داران شدند. آنها با حمله به یکی از مناره‌های مسجد در باب‌الاسباط، آن را نیز تخریب کردند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس  در بیانیه‌ای اقدام نظامیان صهیونیست در قطع بلندگوهای مسجد‌الاقصی را اقدامی نژادپرستانه علیه مقدسات اسلامی و نقض آزادی عبادت برشمرد.


از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 25 فروردین 1400 - 15:50:46

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :