نتایج امیدوار کننده واکسن کرونای موسسه رازی

چهار شنبه 18 فروردین 1400 - 18:10:46
نتایج امیدوار کننده واکسن کرونای موسسه رازی

تهران - الکوثر : بررسی‌ها نشان می‌دهد واکسن ایرانی کرونا «رازی کوو پارس» تا این لحظه عارضه و خطری نداشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدحسین فلاح معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره آخرین جزئیات اجرای کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو رازی با نام «کووپارس»، گفت: خوشبختانه تا روز ۱۶ فروردین ماه ۱۲۰ نفر دوز اول واکسن و ۴۲ نفر دوز دوم کووپارس را دریافت کرده‌اند و پیش بینی می شود نتایج مرحله اول تست انسانی اردیبهشت ماه در اختیار سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق در پژوهش قرار گیرد و پس از صدور مجوز از سوی این سازمان، مرحله دوم آغاز خواهد شد.

وی افزود: از نظر ایمنی واکسن هم تاکنون کسانی که واکسن را دریافت کردند دچار مشکلی نشدند و شرایط به خوبی در حال پیشرفت است. این واکسن جزو پلتفرم های بی خطر در دنیا است و اینکه تزریق کنندگان واکسن تاکنون عارضه ای نداشتند، یکی از دلایل این موضوع است.

فلاح گفت: در مورد ایمنی‌زایی واکسن در برابر ویروس هم از اواخر هفته آینده که ۱۴ روز از تزریق دوز دوم واکسن به اولین گروه گذشته باشد می‌توانیم نتایج جدیدی ارائه دهیم در واقع اعلام نتیجه ایمنی‌زایی واکسن ابتدا در ۱۳ نفر پیش‌قراول اعلام می‌شود و در مورد سایرین هم باید منتظر باشیم تا از نوبت دوم تزریق واکسن ۱۴ روز گذشته باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 فروردین 1400 - 18:10:38