پایان انتخابات در فلسطین اشغالی و ادامه بن‌بست سیاسی

چهار شنبه 4 فروردین 1400 - 9:5:19
پایان انتخابات در فلسطین اشغالی و ادامه بن‌بست سیاسی

تهران - الکوثر : اگرچه طبق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی (کنست) رژیم صهیونیستی، حزب «لیکود» به ریاست نخست‌وزیر این رژیم پیروز انتخابات است، اما نتانیاهو باز هم قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نتایج اولیه انتخابات کنست (پارلمانی) رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیراسرائیل (31 کرسی) یعنی بیشترین تعداد کرسی را به دست آورده است.

در این انتخابات که چهارمین انتخابات پارلمانی اسرائیل بود و دیروز سه شنبه (23 مارس) برگزار شد، احزاب «آینده‌ای هست» 16 کرسی، «فهرست مشترک» 9 کرسی و «آبی‌سفید» 7 کرسی کنست را از آن خود کرده‌اند.

بعد از انتشار نتایج غیررسمی انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتی مدعی پیروزی در انتخابات شد.

این در حالی است که سه شبکه اصلی تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج غیررسمی انتخابات فلسطین اشغالی گزارش دادند که پیروز قطعی در این انتخابات هنوز وجود ندارد. 

از سوی دیگر، دفتر حزب یامینا به ریاست «نفتالی بنت» نیز خبر داد نتانیاهو با او تماس گرفته و خواستار پیوستن به حزب لیکود جهت تشکیل ائتلاف کابینه شده است،  با این حال بنت به نتانیاهو پاسخ داده که قبل از هرگونه تصمیم‌گیری درباره ائتلاف کردن، منتظر نتایج رسمی انتخابات می‌ماند.

بنابراین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اگرچه در این دوره از انتخابات کنست به پیروزی رسیده است، اما حتی در صورت توافق با احزاب کوچکتر قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود، چرا که برای تشکیل کابینه در مجموع به 61 کرسی نیاز دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 فروردین 1400 - 9:4:49

دسته بندی :