دست و پا زدن نتانیاهو برای حفظ قدرت

دو شنبه 2 فروردین 1400 - 11:26:47
 دست و پا زدن نتانیاهو برای حفظ قدرت

تهران- الکوثر: روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وعده‌هایی همچون ایجاد خط پرواز مستقیم بین تل آویو و مکه مکرمه ؛ تلاش می‌کند خود را از شکست در انتخابات نجات دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رای الیوم نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وعده‌هایی همچون ایجاد خط پرواز مستقیم بین تل آویو و مکه مکرمه که به نوعی وعده به یهود در بازگشت به سرزمین‌های اجداد آن‌ها در مکه و مدینه و خیبر است تلاش می‌کند خود را از شکست در انتخابات نجات دهد.
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در یادداشتی که در پایگاه اینترنتی این روزنامه منتشر شد ابتدا سئوالاتی همچون «آیا اعراب نتانیاهو را از شکست در انتخابات روز سه شنبه نجات خواهند داد؟ چقدر وعده‌های او درباره ایجاد مسیر پرواز مستقیم بین مکه و تل آویو واقعیت دارد؟ آیا این تصمیم نتانیاهو آغازی برای اشتراک گذاری مکان‌های مقدس در مکه و مدینه و بازگشت یهودیان به خیبر است؟» مطرح کرد و در پاسخ به این سئوالات نوشت: از آنجا که تنها یک یا دو کرسی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و حزب وی را برنده یا بازنده خواهد کرد و سرنوشت او را در انتخابات روز سه شنبه کنست تعیین خواهد کرد؛ وی هم اکنون تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای از استفاده از «جادوی» اظهار دوستی با برخی عرب‌ها چه در شبه جزیره عربستان و کشور‌های حوزه خلیج (فارس) و چه در داخل سرزمین‌های عربی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ می‌کند تا شانس برنده شدن در انتخابات، و در نهایت باقی ماندن در قدرت و جلوگیری از زندانی شدنش را افزایش دهد.

نتانیاهو؛ کارشناس فریب اعراب
نتانیاهو کارشناس فریب اعراب و فاصله اندازی میان آنها، با سیاست‌های تطمیع یا ایجاد رعب و وحشت است و جای تاسف است که در این زمینه هم به موفقیت‌های ملموسی دست یافته است، نخستین مورد آن، ایجاد دو دستگی میان عرب‌های فلسطینی در داخل سرزمین‌های اشغالی و خرید برخی مقامات فلسطینی به ویژه در جنبش اسلامی جنوب از طریق وعده‌هایی برای بهبود شرایط پایگاه انتخاباتی آنهاست. دومین مورد نیز ایجاد دو دستگی و اختلاف در اردوگاه عربی در خارج از فلسطین با در دام انداختن چندین کشور مانند امارات، بحرین و سودان است که به طور رایگان در دام به اصلاح «صلح ابراهیم» انداخته است و در حال حاضر به بزرگترین و چاق و چله‌ترین صید خود یعنی عربستان سعودی فکر می‌کند.

نتانیاهو در آستانه سقوط

پیمان‌های "صلح ابراهیم" و جشنواره‌هایی که برای بزرگداشت امضای این توافقنامه در باغ کاخ سفید برگزار شد، نتوانست دونالد ترامپ را از اخراج از کاخ سفید و تحقیر نجات دهد، بنابراین ما نمی‌دانیم که این پیمان‌ها آیا در انتخابات روز سه شنبه متحد ترامپ، یعنی بنیامین نتانیاهو را نجات خواهد داد یا خیر، زیرا که او با ۱۰ بلوک متحد برای سرنگونی اش در این انتخابات مواجه است و روزانه هزاران معترض در مقابل دفتر او تظاهرات می‌کنند و خواستار برکناری وی هستند.
سردبیر روزنامه رای الیوم همچنین افزود: ما نمی‌توانیم ویدئویی را که یک زن فعال اسرائیلی مخالف نتانیاهو ضبط و پخش کرده است، فراموش کنیم. این زن اسرائیلی در این فیلم با لهجه فلسطینی عامیانه، به عرب‌های موجود در داخل و خارج از فلسطین که شانس پیروزی را برای نتانیاهو فراهم می‌کنند و برای او در شهر‌های شان یا در پایتخت‌های کشور‌های عربی فرش قرمز پهن می‌کنند به شدت حمله کرد، و با لحنی پر از سوز و گداز گفت: «به خدا برای شما شرم آور است، البته اگر شرم را بشناسید، ما برای سرنگونی این فاسد (نتانیاهو) تظاهرات می‌کنیم و شما به رغم همه آسیب‌هایی که به شما وارد کرده و جنگ‌هایی که به شما تحمیل کرده است او را نجات می‌دهید!».

آخرین راهکار های نتانیاهو برای جلوگیری از سقوط
نتانیاهو که در حال حاضر برای نیفتادن در باتلاق شکست، خود را به طناب‌هایی برای بقا، آویزان کرده است، به دو راهکار آخری که برای نجات وی باقیمانده امیدوار است:
راهکار اول، قول دادن به رای دهندگان اسرائیلی به باز کردن یک خط پرواز مستقیم بین تل آویو و مکه مکرمه در صورت پیروزی حزب وی در انتخابات و در نتیجه انتخاب مجدد برای نخست وزیری؛ همچنین به آن‌ها مژده می‌دهد که توافقات عادی سازی روابط اسرائیل با چهار کشور دیگر آماده اعلام شدن است.
راهکار دوم، ایجاد ائتلاف با حزب افراطی «قدرت یهود» به رهبری وکیل ایتمار بن غفیر و به این ترتیب مشروعیت بخشیدن به این حزب است. حزب «قدرت یهود» بر الحاق کرانه باختری به زمین‌های اشغالی و اخراج همه فلسطینیان عرب از سرزمین‌های اشغالی و فرستادن آن‌ها به اردن، به عنوان وطنی جایگزین، تاکید دارد؛ این حزب باور‌های نژادپرستانه را از ادبیات حزب کاخ به رهبری خاخام مائیر کاهانا الهام گرفته است. حزب لیکود حامی حزب «قدرت یهود» است و به نردبانی برای رسیدن این حزب به کنست تبدیل شده است.

استفاده تبیلغاتی از شعار صلح ابراهیم
این روز‌ها به شدت برای طرح موسوم به «صلح ابراهیم» تبلیغ می‌شود و شعار «برادری یهودی با مسلمان» در حال حاضر در شبه جزیره عربستان ترویج می‌شود، این فعالیت‌ها هیچ تفسیر و توضیحی برای «وعده» نتانیاهو به اسرائیلی‌ها برای باز کردن یک خط پرواز مستقیم بین مکه و تل آویو، باقی نمی‌گذارد، مگر اینکه به آن‌ها بازگشت به سرزمین اجدادی خود در مکه و مدینه و خیبر، را مژده می‌دهد تا مکان‌های مقدس این سرزمین به اشتراک یهودیان نیز قرار بگیرد، همان طور که برای حرم ابراهیمی در الخلیل اتفاق افتاد، و شاید هدف از این فعالیت‌ها یهودی سازی کامل این مکان‌های مقدس است، همان طور که در الخلیل اتفاق افتاد، و در حال حاضر در شهر اشغالی قدس نیز در حال وقوع است.
دردناک است که عربستان سعودی حتی با چند خط نوشته، این ادعا‌ها و وعده‌های نتانیاهو را رد نمی‌کند. همچنین چهار کشوری که نخست وزیر اسرائیل می‌گوید عادی سازی روابط با آن‌ها آماده اجراست و ممکن است بلافاصله پس از انتخابات این عادی سازی‌ها اعلام شود، نیز، این ادعا‌ها را رد نمی‌کنند؛ بله درست است که نتانیاهو مرد دروغ و فریب است، اما تردید‌های ما در مورد آنچه که فکر می‌کردیم که ادعا‌های وی در مورد پروژه‌های عادی سازی و همکاری و بازگشایی سفارتخانه‌ها مطرح کرده بود، متاسفانه بعد‌ها مشخص شده که همه آن‌ها راست بوده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 2 فروردین 1400 - 11:9:44