سید حسن نصرالله: آمریکا ایجاد کننده و حامی داعش است

جمعه 29 اسفند 1399 - 10:8:44
سید حسن نصرالله: آمریکا ایجاد کننده و حامی داعش است

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، اسناد جدید، نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در جذب سرکردگان گروه تروریستی "داعش" در زندان‌های عراق و آزاد سازی آنها از زندان‌ها را آشکار می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سیدحسن نصرالله پنجشنبه شب در سخنانی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با بیان اینکه آمریکا ایجاد کننده و حامی داعش است خاطرنشان کرد،  نهاد اطلاعاتی آمریکا برای فروپاشی ملت ها و ارتش ها، گروه های تروریستی را مدیریت و حمایت می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان به افشاگری‌های یمنی‌های طی روزهای اخیر درباره روابط  گروه تروریستی مانند القاعده با سرویس اطلاعات آمریکا اشاره کرد و افزود، «روز به روز حقیقت وجودی این گروه‌های تروریستی و اینکه چه کسی آن‌ها را ایجاد کرده و از آن‌ها حمایت می‌کند، بیشتر برملا می‌شود».

سید حسن نصرالله در ادامه به مشکلات و بحران های بوجود آمده در لبنان اشاره کرد و گفت: مشکلات اصلی لبنان  زیر سر آمریکاست.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت، آمریکا برای آنکه مشکلات لبنانی‌ها حل نشود، دست به ارعاب می‌زند و در لبنان هم برخی از حرکت به سمت چین، روسیه و ایران  از ترس آمریکایی‌ ها هراس دارند.

"سید حسن نصرالله" در ادامه با اشاره به بن بست تشکیل دولت جدید در لبنان به "سعد الحریری" نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور توصیه کرد، دولتی تشکیل دهد که توان و قدرت تحمل بار سنگین مشکلات را داشته باشد،  چرا که به تعبیر دبیرکل حزب الله لبنان، "الحریری" به تنهایی نمی‌تواند، این بار سنگین را به دوش بکشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 اسفند 1399 - 10:8:33