امپراطوری اقتصادی بیمار ترامپ

پنج شنبه 28 اسفند 1399 - 12:29:12
امپراطوری اقتصادی بیمار ترامپ

تهران- الکوثر: ثروت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل شروع همه گیری کووید-19 و شورش های اخیر در آمریکا به 2.3 میلیارد دلار سقوط کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ پس از ترک شرکتی که وی را ثروتمند و مشهور کرد، ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفت. چهار سال بعد، هنگامی که او پس از خروج از کاخ سفید به امپراطوری خود بازگشت، با اوضاعی مواجه شد که می تواند این امپراطوررا نابود کند.

طبق شاخص میلیاردر موسسه بلومبرگ، ارزش خالص دارایی های ترامپ از 3 میلیارد دلار هنگام ریاست جمهوری به 2.3 میلیارد دلار کاهش یافته است. همه گیری که او قول داده بود ناپدید شود به شرکت او ضربه زده و شورشی که برای بار دوم او را استیضاح کرد به برند وی آسیب رسانده است. افشای اسناد مالی و اعتباری وی، مصاحبه با مدیران سابق و تحلیلگران صنعت و وجود تعداد زیادی دادخواست و تحقیقات، چالش های ترامپ و شرکتش را نشان می دهد.

کووید-19 ساختمان های اداری و هتل ها و استراحتگاه های ترامپ را از رونق انداخت. همچنین پیامدهای حمله به ساختمان کنگره به روابط وی با دلالان و وام دهندگان لطمه زد.

در چهار سال آینده حداقل 590 میلیون دلار وام باید بازپرداخت شود که بیش از نیمی از آن شخصاً توسط ترامپ تضمین شده است و تعطیل کسب و کارهای ورشکسته وی به طور فزاینده ای افزایش می یابد. اما ترامپ که شرکتش از اظهار نظر در این باره خودداری کرد، قبلاً مدعی شده بود بهبود اقتصادی پس از مهار کرونا می تواند بار دیگر بر دارایی وی بیفزاید. 

او می تواند سریال پرفروش خود را ادامه دهد، به تلویزیون برگردد یا رقیبی برای سیستم عامل های شبکه های اجتماعی ایجاد کند که او را طرد کرده اند. وقتی او به اطراف نگاه می کند، بسیاری از آنچه می بیند ناراحت کننده خواهد بود و برخی دیگر یک فاجعه کامل است.

در داخل امپراطوری او، فرصت های زیادی وجود دارد که هیچ سیاستمدار سابقی نمی تواند با آنها رقابت کند و در عین حال تهدیدهایی وجود دارد که هیچ شخص بزرگی به آنها احتیاج ندارد.

هیچ بخشی در دنیای تجارت ترامپ به اندازه املاک و مستغلات تجاری که حدود سه چهارم دارایی خالص وی را تشکیل می دهند مهم نیست.

در سال گذشته صنایع در ایالات متحده متحمل خسارات کمتری شدند ولی و نواحی تجاری و توریستی به شهرهای ارواح تبدیل شده اند.

به گفته روت کلپ-هابر مشاور دفتر مدیریت مشاوران املاک وارتون، ترامپ با "ضربه سه گانه" کووید، حمله به ساختمان کنگره و پرتفوی دارایی قدیمی روبرو شد. "این نوع مشاغلی است که شما اکنون نمی خواهید ادامه دهید." 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 28 اسفند 1399 - 12:7:45