ورود یک میلیون دوز "واکسن کرونا " به کشور

یک شنبه 17 اسفند 1399 - 9:24:30
ورود یک میلیون دوز "واکسن کرونا " به کشور

تهران - الکوثر : سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ورود یک میلیون دوز "واکسن کرونا " به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه  دو  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت : تا پایان سال جاری با ارسال ۴۰۰ هزار دوز واکسن دیگر از  "بهارات " هند مجموع  واکسن های وارداتی از روسیه، چین و هند  به یک میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

رئیسی افزود : اولین بخش " واکسن کوواکس " سازمان جهانی بهداشت نیز به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز وارد ایران  خواهد شد که مجموع این واکسن ها برای ادامه واکسیناسیون در کشور به ۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران همچنین گفت : با ورود بخش دوم واکسن کوواکس تعداد واکسن وارداتی  به چهار و میلیون و ۲۰۰ میلیون دوز افزایش می یابد و این سبب خواهد شد واکسیناسیون در ایران با سرعت بیشتری  ادامه یابد.

رئیسی با اشاره به تولید واکسن داخلی نیز گفت: واکسن  "پاستور "  بزودی  آماده خواهد شد و در  کنار  واکسن " برکت "  با احتساب واکسن های وارداتی و تولید داخلی در مجموع در ابتدای تابستان  سال آینده  تعداد واکسن موجود  به ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران تاکید کرد،   برای کنترل بیشتر شیوع بیماری کرونا در کشور هم اکنون پرواز از ۳۲ کشور جهان به ایران ممنوع شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 17 اسفند 1399 - 9:24:23