بمباران مواضع حزب الله عراق توسط آمریکا

جمعه 8 اسفند 1399 - 9:18:54
بمباران مواضع حزب الله عراق توسط آمریکا

تهران - الکوثر : جنگنده های آمریکایی مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رسانه صابرین نیوز وابسته به نیروهای مقاومت عراق امروز جمعه اعلام کرد، جنگنده های آمریکایی یک ساختمان و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه ، بین البوکمال و القائم را هدف قرار دادند که تاکنون درپی این حمله یک تن کشته و چند تن دیگر دیگر زخمی شده اند.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه نوشت، ساختمانی که توسط جنگنده های آمریکایی مورد هدف قرار گرفت برای حمله به نیروهای آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته بود.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای اعلام کرد، به دستور  «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اقدام به بمباران مواضعی در شرق سوریه کرده است  که در حمله به پایگاه نیروهای امریکایی در منطقه اقلیم کردستان عراق دست داشتند. 

هفته گذشته چندین راکت به  فرودگاه  بین‌المللی اربیل و نواحی آن شلیک شد که بر اثر این حمله یک پیمانکار آمریکایی  کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند. گروه  «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله به فرودگاه اربیل را برعهده گرفته  است .

بسیاری از مردم و گروه های عراقی خواهان خروج نیروهای تروریست آمریکایی از عراق هستند و پارلمان این کشور نیز طرحی درباره خروج این نیروها تصویب کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 اسفند 1399 - 9:18:47

دسته بندی :