وزیر خارجه عراق : منطقه به گفتگوی مستقیم میان کشورها نیاز دارد

چهار شنبه 6 اسفند 1399 - 14:27:45
وزیر خارجه عراق : منطقه به گفتگوی مستقیم میان کشورها نیاز دارد

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد، کشورهای منطقه برای کاستن از تنش ها نیازمند گفت‌وگوی مستقیم و مطرح کردن صریح مسائل هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «فواد حسین» روز چهارشنبه در گفت وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفت: تنش های موجود در منطقه خواه اختلاف بین برخی کشورها یا اختلافات منطقه ای باشد، بر وضعیت داخلی عراق، عربستان و سایر کشورها تاثیر دارد.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد، برای دور کردن تنش، نیاز به بحث و طرح صریح مسائل داریم و نمی توان بدون وجود امنیت در محیط منطقه ای، امنیت ملی را تامین کرد، زیرا اگر منطقه در وضعیت تنش باشد، این امر بر همه کشورها در سطح داخلی تاثیر می گذارد و اگر کشوری تنش ها و یا اختلافات یا درگیریهایی داشته باشد، این امر بر پیرامون منطقه ای آن تاثیر می گذارد.

فواد حسین افزود، آنچه در سوریه اتفاق افتاد، روی عراق تاثیر گذاشت و آنچه در عراق اتفاق افتاد، روی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سایر کشورها اثر گذار بود بنابراین وضعیت امنیتی، بسیار با یکدیگر پیونده خورده و مرتبط است.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد، ممکن است ریشه های مشکل در یک فضای جغرافیایی معین باشد، اما شاخه های آن در کشورهای دیگری گسترش یابد، لذا  نیاز به یک گفت وگوی مستقیم بین کشورها در منطقه برای حل و فصل این مشکل داریم و علاوه بر آن نیز باید  چگونگی بنا نهادن سازوکار گفت وگو را بشناسیم.

فواد حسین گفت، تشدید تنش ها به سمت وضعیت خشونت آمیز، به درگیری و جنگ منجر می شود و نتیجه آن، ویرانی است ودر عراق قربانی ویرانی خواه در ساختار زیربنایی یا اجتماعی یا فرهنگی و یا اقتصادی هستیم و همه اینها نتیجه درگیری های مسلحانه است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 6 اسفند 1399 - 14:27:37