تاکید ایران بر حمایت از راه حل سیاسی در یمن

یک شنبه 26 بهمن 1399 - 15:39:45
تاکید ایران بر حمایت از راه حل سیاسی در یمن

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه یمن و سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا همکاری های دو جانبه تهران - صنعا و آخرین تحولات منطقه ای را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در دیدار روز شنبه میان هشام شرف عبدالله وزیر امور خارجه یمن و حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا، همکاری های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و خلیج فارس بررسی شد.

در این دیدار نتایج  سفر «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه یمن تاکید کرد که رهبری سیاسی در صنعا به نمایندگی از شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی، در مواضع  اعلامی خود به جهان برای حل و فصل سیاسی و برقراری صلح و پاسخگویی به اقدامات و طرح های بین المللی در این زمینه جدی است.

وی همچنین بر مقابله به مثل در صورت متوقف نشدن حملات هوایی ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی و بمباران اماکن غیرنظامی، شهرها، روستاها و ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت و گاز منازل از سوی عربستان و مزدورانش تاکید کرد.

مقام یمنی تاکید کرد: تا زمانی که مردم یمن تحت شدیدترین محاصره و رنج های روزانه قرار دارند، صنعا تمامی توان خود را بکار خواهد گرفت تا بنادر و فرودگاه های کشورهای عضو ائتلاف متجاوزان، بخشی از تبعات رنج هایی را که مردم یمن در پی تجاوز آمریکایی-سعودی در آن بسر می برند، متحمل شوند.

حسن ایرلو سفیر ایران در صنعا نیز گفت : جمهوری اسلامی ایران از راه حل سیاسی حمایت می کند و برای آنچه در یمن رخ داده، راه حل نظامی وجود ندارد.

وی اظهار داشت که ایران از هرگونه رویکرد صادقانه حمایت و برای تحقق صلح در یمن تلاش می کند و در گذشته نیز یک طرح صلح چهار ماده ایی را به سازمان ملل پیشنهاد کرد.

ایرلو تاکید کرد که ایران از تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای پایان دادن به تجاوز و لغو محاصره این کشور حمایت می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 بهمن 1399 - 15:39:12