ویژگیهای «انقلاب بحرین» در دهمین سالگرد آن

یک شنبه 26 بهمن 1399 - 13:40:44
ویژگیهای «انقلاب بحرین» در دهمین سالگرد آن

تهران - الکوثر : تحلیلگران مسایل بحرین معتقدند انقلاب بحرین ویژگی های خاصی دارد که آن را از سایر انقلاب های عربی متمایز می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بنابر گزارش کارشناسان و تحلیلگران ،از مهمترین ویژگیهای انقلاب بحرین که امروز یک شنبه 14 فوریه وارد دهمین سال آغاز خود می شود، مسالمت آمیز بودن آن در سایه خشونت های  رژیم مستبد آل خلیفه است.

یکی دیگر از ویژگی ها انقلاب بحرین ، مظلومیت است، زیرا این انقلاب از سوی کسانی که انتظار می رفت حامی آن باشند، به بدترین اتهامات، متهم شده است.

ویژگی دیگر  انقلاب بحرین ، استفاده حکومت از ارتش های همسایه برای سرکوب تظاهرات و تجمع های مسالمت آمیز مردم این کشوراست.

سعید الشهابی، دبیر کل "جنبش آزادگان بحرین"، اقدام عجیب آل خلیفه در استفاده ازارتش های عربستان و امارات  برای سرکوب مردم را ناشی از ضعف این رژیم و ترس آن از تغییر و اصلاح در بحرین دانسته است. 

همچنین از ویژگی های فضای امروز بحرین، خشونت شدید رژیم حاکم با تظاهرات مردمی و فعالان صلح طلب است، رژیم آل خلیفه با این حرکت نشان می دهد که همچنان به سرکوب مردم ادامه می دهد و هیچ احترامی برای ارزشهای انسانی از جمله حمایت از کودکان قائل نیست.

در همین حال، برخورد رژیم آل خلیفه با «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین و تعیین حکم حبس ابد برای وی  پرده از ماهیت واقعی این رژیم و خط مشی آن در برخورد با منتقدان برداشته است.

واین در حالی است که رژیم بحرین  به تازگی  اقدام به عادی سازی روابط با این رژیم صهیونیستی کرده و توافقهای امنیت و نظامی با این رژیم بسته است.

با وجود شرایط حاکم در بحرین فعالان بحرینی   در روزهای گذشته ، مردم را به مشارکت در مراسم دهمین سالگرد انقلاب 14 فوریه 2011 با شعار "ایستادگی تا پیروزی" فراخواند و مردم  بحرین  نیز روز جمعه تظاهرات گسترده ای را در مناطق مختلف کشورشان  برگزارکردند.

دراین تظاهرات  معترضان بحرینی  دست نوشته‌هایی با مضمون همبستگی با خانواده‌های شهدا و محکومیت سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه در دست داشتند.

در پی برگزاری این تظاهرات ، موسسه حقوق و دموکراسی بحرین «BIRD»  اعلام کرد، دستکم ۱۸ هزار فرد بزرگسال و ۱۱ کودک و نوجوان در آستانه دهمین سالروز انقلاب بحرین  توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت شده‌اند.

نکته جالب توجه این است که  دو کودک از بازداشت شدگان قرار است امروز یک شنبه یعنی همزمان با دهمین سالگرد انقلاب بحرین محاکمه شوند.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون صحنه قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و طی این مدت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی به اتهامات واهی بازداشت و از شمار زیادی از مخالفان سلب تابعیت شده است.

ملت بحرین همواره اعلام کرده اند که هرگز تسلیم نشده  و تا رسیدن به عدالت اجتماعی و آزادی و کرامت انسانی به مبارزات خود ادامه می دهند و حمایت های خارجی به خصوص حمایت صهیونیست ها از رژیم حاکم، هیچ سودی به حال این رژیم نخواهد داشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 بهمن 1399 - 13:40:19

پربازدیدها