دعای معروف ماه رجب با نوای میثم مطیعی و سید قاسم موسوی‌قهار

جمعه 24 بهمن 1399 - 18:29:17
دعای معروف ماه رجب با نوای میثم مطیعی و سید قاسم موسوی‌قهار

یکی از اعمال سفارش شده در ماه رجب بنا به فرموده امام صادق(ع)، قرائت دعای مشهور «یَا مَنْ أَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْر» بعد از نمازهای روزانه است. این دعا را با نوای میثم مطیعی بشنوید.

تهران- الکوثردعا و مناجات با خداوند متعال از جمله رفتارهای زیبایی است که اهل‌بیت (ع) آن را به ما آموختند و حتی می‌توان از آن با تعبیر سلاح مؤمن نام برد که در بسیاری اوقات با دعا کردن ـ با توجه و اخلاص ـ به سرعت بسیاری از ناجوری‌ها و معضلات پس زده می‌شود و گشایش‌هایی نیز ایجاد می‌شود.

یکی از معروف‏‌ترین و زیباترین ادعیه در ماه پر خیر و برکت رجب، دعای «یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ» است. این دعا در کتاب شریف مفاتیح الجنان به عنوان یکی از اعمال اصلی در شب و روز ماه رجب المرجب ذکر شده است.
 

                       دعای «یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ» با صدای حاج میثم مطیعی        

راوى می‏ گوید: پس گرفت حضرت امام صادق علیه السلام محاسن شريف‏ خود را با انگشتان دست چپ خود و خواند اين‏ دعا را به حال التجا و تضرّع به حركت دادن انگشت سبابه دست راست. و بعد قرائت می کند:

* ياذَاالْجَلالِ ‏وَ الْاِكْرامِ، يا ذَاالنَّعْمآءِ وَ الْجُودِ، يا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ، حَرِّمْ شَيْبَتى‏ عَلَى النَّارِ

در ترجمه دعای شریف می خوانیم که:  

اى كه براى هر خيرى به او اميد دارم و از خشمش در هر شرى ايمنى جويم. اى كه مى‏دهد (عطاى) بسيار در برابر (طاعت) اندك اى كه عطا كنى به هركه از تو خواهد! اى كه عطا كنى به كسى كه از تو نخواهد و نه تو را بشناسد از روى نعمت بخشى و مهرورزى! عطا كن به من به خاطر درخواستى كه از تو كردم همه خوبى دنيا و همه خوبى و خير آخرت را و بگردان از من به خاطر همان درخواستى كه از تو كردم همه شر دنيا و شر آخرت را زيرا آنچه تو دهى چيزى كم ندارد (يا كم نيايد) و بيفزا بر من از فضلت اى بزرگوار!

* اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمت و جود اى صاحب بخشش و عطا حرام كن محاسنم را بر آتش دوزخ‏!
 

در ادامه فیلم این این دعای زیبا را با نوای گرم و دلنشین مرحوم استاد "سید قاسم موسوی‌قهار" می‌شنوید.



از صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی دیدن کنید

از صفحات دین و زندگی و ندای نور  الکوثر فارسی  دیدن کنید


جمعه 24 بهمن 1399 - 13:16:20