آغاز واکسیناسیون کرونا از ۱۰ صبح امروز

سه شنبه 21 بهمن 1399 - 9:54:4
آغاز واکسیناسیون کرونا از ۱۰ صبح امروز

تهران- الکوثر: با واردات نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی روسیه، واکسیناسیون کرونا با اولویت کادر درمان از ساعت ۱۰ صبح امروز در تهران و چند استان آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مراکز استان ها، نخستین واکسیناسیون در تهران، از ساعت 10 صبح در تالار بیمارستان امام خمینی انجام می شود.

وزیر بهداشت اعلام کرده واکسیناسیون با واکسن روسی از امروز بر اساس سند واکسیناسیون برای گروه‌های هدف که در مرحله اول افراد حاضر در خط مقدم نظام سلامت و کارکنان بخشهای آی سی یو هستند آغاز می شود بعد به سراغ بقیه کادر درمان و خانه های سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال می رویم و همین طور مرحله به مرحله جلو می رویم

گفته می شود امروز حدود هزار نفر از کادر درمان واکسینه می شوند سپس از فردا به صورت تصاعدی شمار افراد  واکسینه  افزوده می شود.

مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند واکسن اسپوتنیک وی روسیه تا بیش از 90 درصد در برابر ویروس کرونا عملکرد مثبت دارد و در بیشتر کشورها نیز تست شده است.

هفته پیش 500 هزار دوز واکسن روسی به کشور وارد شد و قرار است محموله های دیگر واکسن روسی در اواخر این ماه و اوایل اسفند به کشور وارد شود.

آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در لرستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: نخستین واکسن کرونا ساعت 10 صبح امروز 21 بهمن در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد تزریق می شود

خانم دکتر کوشکی گفته: در مرحله نخست واکسیناسیون ضد بیماری کرونا کادر درمان به خاطر درگیری بیشتر با این ویروس در اولویت هستند
افراد مسن و در معرض خطر در اولویت بعدی هستند.

تزریق نخستین مرحله واکسن کرونا در قم
همزمان با سراسر کشور، مرحله نخست واکسیناسیون کرونا امروز در قم  نیز آغاز می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان با بیان اینکه در این مرحله حدود ۴۰۰ واکسن به استان قم اختصاص داده شده است، گفت: جامعه هدف در این واکسیناسیون، کادر درمان درگیر با بیماری کرونا هستند و همکاران شاغل در بخش آی سی یو در اولویت قرار دارند.
دکتر نیک پور افزود: مرحله دوم واکسیناسیون حدود یک ماه دیگر اجرا می‌شود که در مراحل بعدی این واکسن به افراد تحت پوشش بهزیستی و سالمندان و قشر‌های درگیر تزریق می‌شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)


سه شنبه 21 بهمن 1399 - 9:53:58