آمادگی ایران برای حل بحران یمن

دو شنبه 20 بهمن 1399 - 14:21:20
آمادگی ایران برای حل بحران یمن

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران آمادگی کامل ایران را در حمایت از هرگونه نقش آفرینی موثر سازمان ملل در حل بحران یمن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، در دیدار با «محمدجواد ظریف» آخرین وضعیت بحران یمن و راه‌های دستیابی به صلح و ثبات این کشور را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به تحولات پس از آغاز بحران یمن و به ویژه سوابق تحرکات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها و از طرق مختلف، به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به این بحران بزرگ انسانی در منطقه و لزوم کاهش آلام و مشکلات مردم محروم یمن پرداخت و تنها راه حل بحران یمن را از طریق سیاسی و نه جنگ تحمیلی دانست.

وی در این ملاقات آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از هر گونه نقش آفرینی موثر سازمان ملل متحد در حل این بحران با توجه به شرایط بسیار سخت برگرفته از جنگ و محاصره اقتصادی تحمیل شده به مردم یمن اعلام کرد.

مارتین گریفیتس نیز در این دیدار، آگاهی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری صلح و آرامش در یمن را با اهمیت ارزیابی و دیدگاه سازمان ملل را در خصوص حل بحران در یمن از طریق برقراری آتش بس، کمک رسانی اقتصادی و از سر گیری گفتگو‌های سیاسی تشریح کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 بهمن 1399 - 14:20:47