رونمایی و آغاز مطالعات بالینی دومین واکسن ایرانی کرونا

یک شنبه 19 بهمن 1399 - 11:8:57
رونمایی و آغاز مطالعات بالینی دومین واکسن ایرانی کرونا

تهران - الکوثر : دومین واکسن ایرانی کرونا با عنوان «رازی کوو پارس» امروز (یکشنبه) در تهران رونمایی و مطالعات بالینی آن آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، واکسن تزریقی استنشاقی کرونا با نام رازی کُوو پارس با فناوری بایوتکنولوژی و با تلاش محققان مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی موفق به دریافت مجوز مراحل یک و دو آزمایش انسانی شده است.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز یکشنبه در مراسم رونمایی از واکسن کرونا رازی کُوو پارس گفت: شرکت های دانش بنیان داخلی از موثرترین روش ها، ساخت واکسن کرونا را پیگیری کردند که تا کنون واکسن کوُو ایران برکت و رازی کُوو پارس به ثمر رسیده است.

«سورنا ستاری» معاون علمی ریاست جمهوری ایران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: در گذشته توجه کافی به تولید واکسن در ایران نمی شد اما در سالهای اخیر و به همت وزارت بهداشت پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه به دست آمده و امروز توان تولید هر نوع واکسن کرونا اعم از واکسن با فناوری ویروس ضعیف شده، ویروس غیر فعال یا «ام آر آن آ» در کشور وجود دارد.

«کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: واکسن کرونا رازی مرحله مطالعه حیوانی را با آزمایش روی ۵۰۰ حیوان از جمله خوکچه، همستر و میمون پشت سر گذاشته و انجام آزمایش روی ۲۵ میمون یک رکورد بی سابقه و کار بسیار بزرگی بود.

خاوازی افزود: واکسن سازی رازی یکی مهمترین مراکز تحقیقاتی منطقه غرب آسیا است که برای تولید واکسن کرونا با رهبری وزارت بهداشت ایران و سازمان غذا و دارو به این موفقیت رسیده است.

تزریق مرحله نخست تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا با عنوان «کوو ایران برکت» نیز روز گذشته پایان یافت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 بهمن 1399 - 11:8:11