تجدید میثاق رئیس و مسوولان قوه قضائیه با آرمان های امام خمینی (ره)

سه شنبه 14 بهمن 1399 - 11:39:57
تجدید میثاق رئیس و مسوولان قوه قضائیه با آرمان های امام خمینی (ره)

تهران - الکوثر : رئیس و مسوولان قوه قضائیه با حضور در حرم امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های ایشان تجدید میثاق کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این مراسم که صبح امروز (سه شنبه) به مناسبت ایام‌الله «دهه‌فجر» و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران با حضور در کنار ضریح مطهر حضرت امام خمینی(ره)، درباره ابعاد مختلف شخصیت بی نظیر انقلابی، دینی ، علمی و سیاسی ایشان سخنرانی کرد.

آقای رئیسی طی سخنانی در این مراسم، ضمن مسألت علّو درجات از خداوند متعال برای امام خمینی(ره)، بر روح مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درود فرستاد و گفت: امام خمینی(ره) دین و امور دنیوی و اخروی مردم را احیا کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین شخصیت امام خمینی (ره) که فرمودند «امام شخصیتی تحول گرا و تحول خواه بود»، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در توجه دادن مردم به خداخواهی و معنویت، ایجاد روحیه عدالت خواهی و حق خواهی، احیای روحیه ایثار، شهادت، خطر پذیری و مسئولیت پذیری، ایجاد روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در میان مردم و همچنین برقرار کردن پیوند میان سیاست و معنویت، تحول ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در زمان امام(ره) سیاستمداران بسیاری معنویت را کنار گذاشته بودند که محصول سیاست بی معنویت آنها، ظلم‌هایی بود که در این کره خاکی بر مردم تحمیل می‌شد، عنوان کرد: محصول سیاست بدون معنویت کلاهک‌های هسته‌ای، هفتاد سال ظلم بر مردم فلسطین و بسیاری از تجاوز‌ها، اجحاف‌ها و ظلم‌هایی است که در عالم مشاهده می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که امام (ره) سیاست همراه با معنویت، روحیه توجه به دیگران، فقرزدایی و توجه به محرومیت نه فقط محرومان ایران اسلامی بلکه محرومان تمام عالم و مظلومانی که در عالم مورد ستم قرار گرفته بودند را به ما آموختند، افزود: میثاق با امام خمینی(ره)، میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست و مسئولان و دولتمردان در این میثاق باید بازنگاهی به آنچه شده و آنچه باید شود، داشته باشند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 14 بهمن 1399 - 11:33:29