بایدن فروش جنگنده‌های اف۳۵ را به امارات متوقف کرد

پنج شنبه 9 بهمن 1399 - 8:2:25
بایدن فروش جنگنده‌های اف۳۵ را به امارات متوقف کرد

تهران- الکوثر: منابع خبری اعلام کردند واشنگتن قرارداد فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات و فروش مهمات به عربستان سعودی را به طور موقت، تعلیق کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از اسوشیتدپرس، دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا چندین پروژه مهم فروش تسلیحات به کشور‌های خارجی را که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور کلید خورده بود، به حال تعلیق درآورده است.
مقامات می‌گویند یک طرح عظیم ۲۳ میلیارد دلاری برای انتقال جت‌های جنگنده رادارگریز اف-۳۵ به امارات عربی متحده از جمله این قرارداد‌ها است که به حال تعلیق در آمده است.
این طرح و چندین خرید بزرگ دیگر تسلیحات آمریکایی توسط کشور‌های عرب خلیج فارس به شدت مورد انتقاد دموکرات‌ها در کنگره قرار گرفته بود. مقامات دیگر فروش‌هایی را که به طور موقت متوقف شده است، اعلام نکردند.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت جدید در حال بازنگری در این قرارداد‌ها است، ولی هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است که آیا این پروژه‌ها در واقع پیش خواهد رفت یا خیر. این وزارتخانه این تعلیق را یک "اقدام اداری عادی" خواند که بیشتر دولت‌های جدید درباره فروش‌های تسلیحاتی بزرگ اتخاذ می‌کنند.
دولت ترامپ در ماه‌های آخر مسئولیت خود با فروش‌های تسلیحاتی جدید به ارزش ده‌ها میلیارد دلار موافقت کرد از جمله از طرح‌هایی برای فرستادن ۵۰ فروند اف-۳۵ به امارات عربی متحده خبر داد.
خبر جت‌های جنگنده مدت کوتاهی پس از آن که ترامپ در انتخابات ششم ماه نوامبر از بایدن شکست خورد و همچنین در پی امضای موافقتنامه‌هایی بین رژیم صهیونیستی، بحرین و امارات عربی متحده اعلام شد. این کشور‌های عربی توافق کردند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کنند. منتقدان در کنگره با چنین فروش‌هایی مخالفت کرده بودند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 9 بهمن 1399 - 7:59:55