آیا واکسینه کردن حیوانات خانگی در برابر کرونا ضروری است؟

سه شنبه 7 بهمن 1399 - 13:41:19
آیا واکسینه کردن حیوانات خانگی در برابر کرونا ضروری است؟

تهران- الکوثر: گروهی از دانشمندان می‌گویند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ممکن است واکسینه کردن حیوانات خانگی نظیر سگ‌ها و گربه‌ها در آینده ضروری باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گفته پژوهشگران دانشگاه‌های ایست آنگلیا و نوریچ، مؤسسه ایرلام و دانشگاه مینه‌سوتا، ویروس کرونا می‌تواند طیف گسترده‌ای از جانداران - نظیر گربه‌ها، سگ‌ها، راسوها و سایر حیوانات خانگی - را آلوده کند. 
آنها با انتشار مطلبی در ژورنال وایرولنس "Virulence" بر این نکته تأکید کردند که تغییر مداوم ویروس کرونا در بدن حیوانات و سپس انتقال آن به انسان، «تهدید درازمدت مهمی برای بهداشت عمومی محسوب می‌شود.»
در این مطلب آمده است: «غیر قابل تصور نیست که واکسینه کردن برخی از گونه‌های حیوانات خانگی برای مقابله با انتقال عفونت ممکن است ضروری باشد.»
به گفته یکی از پژوهشگران، سگ‌ها و گربه‌ها هم می‌توانند به کووید-19 مبتلا شوند. اما هنوز نمونه‌ای از انتقال ویروس کرونا از این حیوانات به انسان مشاهده و ثبت نشده است. البته این احتمال همیشه وجود دارد که گونه‌های تحول‌یافته ویروس کرونا از حیوانات به انسان منتقل شوند و بهداشت عمومی را با چالشی جدید مواجه کنند.
سال گذشته میلادی پس از آن که مشخص شد صدها مورد ابتلای انسان به کووید-19 در دانمارک به گونه‌هایی از ویروس کرونای رایج در میان راسوهای پرورشی مرتبط است، دولت این کشور میلیون‌ها راسو را جمع‌آوری و معدوم کرد.
روسیه تولید یک واکسن ویژه کرونا را برای حیوانات آغاز کرده است اما درباره آن اطلاعات چندانی در دسترس نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 7 بهمن 1399 - 13:40:52

دسته بندی :