ظریف : ترامپ به زباله‌دان تاریخ پیوست

پنج شنبه 2 بهمن 1399 - 11:55:15
ظریف : ترامپ به زباله‌دان تاریخ پیوست

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران در پیامی با اشاره به اتمام دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، نوشت: رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سابق آمریکا به زباله‌دان تاریخ پیوستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد جواد ظریف» در توییتر با اشاره به اقدام ترامپ و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: «ترامپ، پمپئو و همکارانشان با بدنامی به زباله‌دارن تاریخ سپرده می‌شوند؛ اما نام سلیمانی خواهد درخشید.

ظریف در ادامه نوشت: «اما یاد و خاطره سردار سلیمانی و هزاران نفری که به واسطه تروریسم دولتی - و اقتصادی - ترامپ و جنایات او علیه بشریت کشته شدند، آسیب دیدند یا از مواد غذایی و دارویی محروم شدند، همواره خواهد درخشید. شاید نفرات جدید در واشنگتن درس گرفته باشند.»

ساعاتی قبل‌تر دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا به پایان رسید و «جو بایدن» به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و 8 نفر از همراهانشان سوم ژانویه 2020 در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

این اقدام تحریک‌آمیز بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران به کار گرفت.

ترامپ گفته بود اعمال این سیاست‌ها ایران را وادار به حضور بر سر میز مذاکره برای عقد توافقی بهتر از برجام - به زعم او- خواهد کرد.

او در دوران رقابت انتخاباتی با بایدن بارها در جمع هوادارانش مدعی شد چنانچه در انتخابات پیروز شود، نخستین تماس تلفنی را از ایران برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید دریافت خواهد کرد. دونالد ترامپ امروز بدون برآورده شدن این آرزو، کاخ سفید را ترک کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 2 بهمن 1399 - 7:19:14