حشد الشعبی راه شهیدان سلیمانی و ابومهدی را ادامه می دهد

جمعه 26 دی 1399 - 20:0:40
حشد الشعبی راه شهیدان سلیمانی و ابومهدی را ادامه می دهد

تهران - الکوثر : سخنگوی جنبش الصادقون عراق در واکنش به تصمیم واشنگتن علیه مقامات سازمان حشد الشعبی، گفت این سازمان راه شهیدان سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «حاج ابومهدی المهندس» ادامه می دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الکوثر ، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «الصادقون» عراق در توییتی نوشت: گنجاندن نام ابوفدک المحمداوی فرمانده مقاوم الحشد الشعبی در به اصطلاح فهرست تروریسم آمریکا، یک مدال افتخار، عزت و شرافت است. 

وی با بیان اینکه ابوفدک دولت آمریکا را آزار داده و توان آن را تحقیر کرده و همه مزدورانش را نادیده گرفته است، خاطرنشان کرد ابوفدک و سایر فرماندهان الحشد الشعبی و مقاومت ثابت کرده اند که در مسیر و خط مشی دو شهید بزرگوار سلیمانی و المهندس گام برمی دارند. 

فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد الشعبی، نیز تصمیم واشنگتن در درج نام «ابوفدک المحمداوی» در فهرست تحریم‌ها را نقض حاکمیت عراق برشمرد.

کتائب حزب الله عراق هم با صدور بیانیه‌ای تحریم مقامات حشد الشعبی از سوی آمریکا را نشانه سراسیمگی آمریکا در برابر شکست از مقاومت دانست و گفت آمریکا از این کارش پشیمان خواهد شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه، ابوفدک را که به عنوان جانشین شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان حشد الشعبی و فرمانده میدانی آن انتخاب شده بود، در فهرست تحریم قرار داد. 

سازمان حشد الشعبی نیز در واکنش به این اقدام،  قرار گرفتن نام وی در لیست سیاه آمریکا را به این «فرمانده شجاع» تبریک گفت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، هفته پیش نیز فالح الفیاض، رئیس این سازمان را در لیست تروریستی خود قرار داد که واکنش دولت و جریان‌های سیاسی عراق را در پی داشت. 


 


جمعه 26 دی 1399 - 17:39:41