افشاگری نماینده پارلمان عراق از نقش رژیمهای سعودی و صهیونیستی در خشونتهای عراق

جمعه 26 دی 1399 - 18:18:2
افشاگری نماینده پارلمان عراق از نقش رژیمهای سعودی و صهیونیستی در خشونتهای عراق

تهران - الکوثر : نماینده پارلمان عراق از حمایت مالی عربستان و رژیم صهیونیستی از تظاهرات خشونت بار یکسال اخیر موسوم به «تظاهرات اکتبر» در عراق پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالامیر تعیبان الدبی» نماینده «ائتلاف الفتح» در پارلمان عراق روز پنجشنبه گفت، سازمان اطلاعات استان ذی قار عراق اعتراف عناصر بازداشت شده در جریان اعتراضات اکتبر را مبنی بر ورود پول های سعودی، اماراتی و رژیم اسرائیل به عراق از طریق منطقه کردستان و استان الانبار عراق ثبت کرده است.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد، دیگر نهادهای امنیتی نیز اعتراف هایی را درخصوص ورود پول هایی از طریق کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای حمایت از اعتراضات اکتبر ثبت کرده اند.

«عباس العرداوی» کارشناس برجسته سیاسی عراق نیز در گفت وگو با ایرنا گفت، آمریکا بواسطه پاره ای اشخاص عراقی و برخی عوامل مرتبط با سعودی ها، گروه های خشونت طلب خود را به خشونت افکنی و فتنه انگیزی در جنوب و مرکز عراق واداشته است.

این اعتراضات از اول اکتبر ۲۰۱۹ در عراق با محوریت اعتراض به فساد و مشکلات اقتصادی در بغداد آغاز شد و تا آخر فوریه ۲۰۲۰ ادامه یافت. 

در شکل گیری این اعتراضات، افزون بر دلایل داخلی، تحریکات خارجی نیز نقش داشت و برخی احزاب سیاسی نیز در راستای بهره برداری سیاسی با آن همراه شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 26 دی 1399 - 13:35:26

دسته بندی :