اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به دیرالزور و البوکمال

جمعه 26 دی 1399 - 11:48:35
اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به دیرالزور و البوکمال

تهران - الکوثر : جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه چندین حمله هوایی به مواضع نظامی سوریه و پایگاه‌های هم‌پیمان ارتش در دیرالزور و البوکمال انجام دادند که خسارت‌هایی در پی داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سوال این است که چرا رژیم صهیونیستی به حملات علیه سوریه ادامه می‌دهد؟

پس از آغاز بحران سوریه، رژیم صهیونیستی تلاش کرد برای در امان ماندن از تبعات تحولات غرب آسیا، مداخله‌ای در امور داخلی کشورها از جمله سوریه نداشته باشد، اما با گذشت زمان مداخله این رژیم آغاز شد و روند تصاعدی نیز پیدا کرد. این مداخله بیش از همه در قالب حمایت از گروه‌های تروریستی و کمک به این گروه‌ها برای ادامه فعالیت‌های شان در مقابل نظام سوریه انجام می‌شود. رژیم صهیونیستی این سیاست را با حمایت مستقیم آمریکا پیگیری می‌کند.

در دو سال اخیر که حدود 90 درصد جغرافیای سوریه از اشغال گروههای تروریستی آزاد شد، میزان حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه و متحدانش در این کشور افزایش داشته است. این حملات با چندین هدف مهم پیگیری می‌شود. 

یکی از اهداف اصلی، ممانعت از تداوم روند تقویت موقعیت نظام سوریه در مقابل گروههای تروریستی و همچنین کمک به احیا و بازآفرینی توانمندی گروههای تروریستی به خصوص داعش در سوریه است. رژیم صهیونیستی پایان جنگ تروریستی در سوریه را سازگار با منافع خود نمی‌داند. بنابراین، امید دادن به گروههای تروریستی برای ادامه جنگ با نظام سوریه را پیگیری می‌کند. در همین راستا، سرلشکر «نزار خضر»، فرمانده نظامی و رئیس کمیته نظامی و امنیتی در منطقه شرقی و فرمانده تیپ ۱۷ ارتش سوریه با اشاره به حملاتی که اسرائیل بامداد چهارشنبه در دیرالزور و البوکمال انجام داد، گفت هدف اصلی این حملات، احیای داعش در سوریه است و اسرائیل در این هدف، تحت حمایت آمریکا قرار دارد.

وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد همراهی و همزمانی حملات اسرائیل با حملات تروریستی بار دیگر نشان داد میان تمامی طرف‌های متخاصم با سوریه که بخشی از خاک آن را اشغال و حاکمیت، امنیت منطقه‌ای و ثبات سیاسی آن را نقض کرده و نقش‌هایشان را با یکدیگر تبادل می‌کنند، توافق و هماهنگی برای اجرای برنامه‌های مشترک‌شان در حمایت از تروریسم تکفیری و اقتصادی و استمرار آن و تحقق برخی پروژه‌های تقسیم و جدایی در منطقه وجود دارد.

هدف دیگر اسرائیل از حملات بامداد چهارشنبه، مربوط به جغرافیایی است که حملات انجام شد. پایگاه نظامی التنف و منطقه  موسوم به 55 کیلومتری تحت اشغال ارتش آمریکا قرار دارد. ارتش سوریه در ماههای اخیر تلاش کرد این مناطق را تحت محاصره خود در آورد و به خصوص مانع احیای داعش در این منطقه شود. رژیم صهیونیستی با حمله به دیرالزور و البوکمال، تلاش کرد صدمات جدی به ارتش سوریه و متحدانش در این حومه وارد کند و مانع تکمیل حلقه محاصره التنف و 55 کیلومتر توسط آنها شود. 

هدف مهم دیگر اسرائیل از تداوم حملات علیه سوریه این است که از فرصت باقیمانده تا پایان دولت دونالد ترامپ برای ضربه زدن به سوریه و همچنین متحدان آن به خصوص جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله بهره گیرد. البته این بدین معنا نیست که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا این حملات تکرار نمی‌شود بلکه استنباط اسرائیل این است که اکنون در فرصت باقیمانده تا پایان دولت ترامپ، جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله به حملات اسرائیل پاسخ نمی‌دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 26 دی 1399 - 7:43:22