صدور حکم بازداشت ترامپ در عراق

پنج شنبه 18 دی 1399 - 18:24:12
صدور حکم بازداشت ترامپ در عراق

تهران- الکوثر: خبرگزاری عراق (واع) از صدور حکم بازداشت برای دونالد ترامپ در پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری عراق، دادگاه تحقیق "الرصافه" عراق حکم بازداشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا را صادر کرد. 

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است؛ پس از ثبت اظهارات شاکیان از اعضای خانواده المهندس و نیز تکمیل تحقیقات اولیه، قاضی ویژه در دادگاه الرصافه که مسئولیت رسیدگی به جنایت ترور شهید ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد الشعبی و همراهانش را بر عهده دارد، تصمیم گرفت تا مطابق احکام ماده 406 قانون مجازات عراق، حکم بازداشت علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صادر کند. 

در ادامه آمده است: تحقیقات برای شناخت سایر عاملان دخیل در این جرم اعم از عراقی‌ها یا خارجی‌ها ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد الشعبی اوایل ژانویه سال گذشته میلادی در حمله هوایی آمریکا به دستور ترامپ در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شدند. 

تیرماه گذشته نیز دادستانی تهران اعلام کرد که  برای دونالد ترامپ  و 35 مسئول سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر کشورها، به اتهام مباشرت، مبادرت و آمریت در ترور سردار سلیمانی حکم جلب صادر شده و از پلیس بین‌الملل خواسته شده است تا برای بازداشت این افراد اقدام نماید.

ترامپ تاکنون چندین بار علنا به صدور دستور برای انجام این حمله تروریستی اعتراف کرده و با تعریف و تمجید از این عملیات تروریستی به اتهام‌زنی و لفاظی علیه ایران و سردار سلیمانی پرداخته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 18 دی 1399 - 18:22:35